خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عاشورا و شبکه‌های ماهواره‌ای

کتاب عاشورا و شبکه‌های ماهواره‌ای به بررسی راهکارهای مواجهه علمی و دینی با تبلیغات و شبهات شبکه‌های ماهواره‌ای که قصد تحریف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) را دارند، می پردازد.

ردنا (ادیان نیوز) – کتاب عاشورا و شبکه‌های ماهواره‌ای به بررسی راهکارهای مواجهه علمی و دینی با تبلیغات و شبهات شبکه‌های ماهواره‌ای که قصد تحریف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) را دارند، می پردازد.

در ابتدای این نوشتار به بحث در مورد ضرورت شبهه‌شناسی در مورد محرم و عاشورا و نیز عملکرد رسانه‌ای متناسب با برنامه‌های تولید شده در شبکه‌های ماهواره‌ای در موضوع تحریف واقعه کربلا و نهضت امام حسین پرداخته شده و یک آسیب‌شناسی اجمالی در این زمینه صورت گرفته است.

نویسنده سپس به فرآیند شبهه‌سازی و ایجاد انحراف در فرهنگ عاشورا و نیز القای مغالطه در این زمینه توسط شبکه‌های ماهواره‌ای مغرض و نوعاً وهابی اشاره کرده و لزوم شناخت منطق عاشورا و پاسخ دادن به شبهات مربوط به آن بر اساس این منطق را مورد تأکید قرار داده است.

وی در همین راستا تولید برنامه‌های رسانه‌ای و تأسیس پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه دفاع از فرهنگ عاشورا را دارای اهمیت فراوان دانسته و پاسخ‌گویی به شبهات تاریخی، کلامی، فقهی، فرهنگی و سیاسی را ضروری دانسته است.

مشخصات کتاب:

عنوان و نام پدیدآور : عاشورا و شبکه‌های ماهواره‌ای : راهکارهای مواجهه رسانه با شبهات شبکه های ماهواره ای پیرامون قیام امام حسین (ع)

نویسنده: محمد رضایی آدریانی؛ [برای] مدیریت تحلیل و رویکردشناسی اداره کل خدمات رسانه ای مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما.

مشخصات نشر : قم: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای اسلامی، ۱۳۹۳.

مشخصات ظاهری : ۱۶۸ص.: جدول ، نمودار (رنگی).

شابک : ۵۰۰۰۰ ریال: ۹۷۸-۹۶۴-۵۱۴-۳۵۴-۹

وضعیت فهرست نویسی : فیپا

یادداشت : کتابنامه : ص. [۱۶۵] – ۱۶۸ ؛ همچنین به صورت زیرنویس.

عنوان دیگر : راهکارهای مواجهه رسانه با شبهات شبکه های ماهواره ای پیرامون قیام امام حسین (ع).

شناسه افزوده : صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. مرکز پژوهشهای اسلامی. اداره کل خدمات رسانه ای. مدیریت تحلیل و رویکردشناسی

عناوین اصلی کتاب عاشورا و شبکه‌های ماهواره‌ای شامل: اشاره؛ درآمد؛ فصل اول: کلیات و مبانی؛ فصل دوم: روش پاسخ گویی به شبهات و مغالطات عاشورایی در شبکه های ماهواره ای؛ کتاب نامه

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.