خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام خلیفه گری ارامنه تهران در نکوداشت یاد و خاطره لئون آهارونیان

لئون آهارونیان از خیّرین و فعالان عرصه های مختلف ملی و اجتماعی ارامنه ایران ششم شهریورماه به دیار باقی شتافت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، لئون آهارونیان در ۶۰ سال اخیر نقش موثری در جامعه ارامنه ایران و تهران ایفا نموده و با چشم انداز تأثیر گذاری در حیات اجتماعی ملت و سرزمینش زیست.

علاوه بر جامعه ارامنه ایران ایشان در عرصه تجارت، صنعت حمل و نقل و عمران فعالیت های ماندگاری داشته است. خدمات ارزنده شرکت حمل و نقل بین المللی ستی در سرتاسر ایران بر همگان آشکار است. وی همچنین از پایه گذاران اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان بوده است.

لئون آهارونیان همچنین از اعضای فعال شورای خلیفه گری بوده و سالیان متمادی ضمن عضویت در مجمع نمایندگان خلیفه گری ارامنه تهران در سمت ریاست شورای این خلیفه گری خدمت کرده و در هیئت های نمایندگی حاضر در جلسات انتخاب جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی مشارکت داشته اند.

ایشان از خیرّین بنام و دوستداران حوزه کتاب بشمار می آیند. کودکستان ارامنه “آ. آ. آهارونیان” واقع در محله زیتون (مجیدیه) تهران توسط ایشان احداث شده و در مراسم جمع آوری کمک های مالی برای فعالیت های دادخواهی ارامنه همواره مشارکت فعال داشته اند.

نقش وی در برقراری و توسعه روابط تجاری میان ایران و ارمنستان پس از استقلال مجدد جمهوری ارمنستان انکارناپذیر است.

مدرسه شماره ۱۳۶ منطقه زیتون ایروان که در اثر آتش سوزی ویران شده بود توسط ایشان و همسر مرحومشان بازسازی و در مراسم باشکوهی بازگشایی شد. موزه محیط زیست ارمنستان نیز با کمک های مالی ایشان بازسازی شده است.

ایجاد بنیاد مدرسه ارمنی جهت نوسازی نیمکت های مدارس ایروان و مناطق حومه از دیگر فعالیت های عام المنفعه لئون آهارونیان بشمار می آید.

به عنوان یکی از فعالان حوزه مطبوعات لئون آهارونیان موسس و مدیر دوهفته نامه هویس بوده است.

لئون آهارونیان به عنوان خیّر و دوستدار کلیسا با کمک های مستقیم و غیر مستقیم مالی و معنوی خود همواره در کنار حوزه دینی ارامنه سیلیسی و حوزه دینی کل ارامنه در اجمیادزین مقدس قرار داشته است.

این ضایعه و فقدان دردناک را از جانب مجمع نمایندگان خلیفه گری، شورای خلیفه گری و شورای روحانی، کمیته بازرسان خلیفه گری ارامنه تهران و همچنین عموم جامعه ارامنه به آقای واهه آهارونیان فرزند ایشان و دیگر اعضای خانواده آهارونیان تسیلت عرض می نمائیم.

منبع: شورای خلیفه گری ارامنه تهران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.