خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توصیف نماینده سابق کلیمیان از سیدالشهداء

نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم گفت: بزرگانی مثل امام حسین (ع) که جان خود را فدای دفاع از مظلومان کرده‌اند نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان دیگر ادیان الهی ارزشمند هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مرصدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم اظهار کرد: بزرگانی همچون امام حسین(ع) که وجود خودشان را فدای دفاع از انسانیت و دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان کرده‌اند، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان دیگر ادیان الهی و حتی برای کسانی که ادیان غیرتوحیدی دارند، ارزشمند بوده و هستند.

وی افزود: تعاریفی که شخصیتی مثل گاندی از امام حسین (ع) دارند و یا صحبت‌هایی که نلسون ماندلا راجع به امام حسین (ع) می‌کند نشان‌دهنده پاکی، بزرگی و درستی رفتار ایشان است.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم بیان کرد: ایرانیان یهودی حدود ۱۳۰۰ سال با ارزش‌های مربوط به امام حسین (ع) و اهل بیت در کنار ملت مسلمان ایران زندگی کردند و همواره با هدف همراهی با هموطنان مسلمان‌شان احترام زیادی برای تمامی ارزش‌های مقدس و بزرگان دین اسلام قائل بودند و همواره در حد توان خود برای برگزاری مراسم دینی در این باره کمک کرده‌اند.

مرصدق خاطرنشان کرد: بسیاری از کلیمیان ایران هم به صورت شخصی در جهت برگزاری این مراسم اقداماتی داشته‌اند و حتی نذوراتی و درخواست‌هایی از اهل بیت (ع) داشتند که با برآورده‌ شدن و حتی برآورده نشدن درخواست‌هایشان نذر خود را ادا کرده‌اند.

وی افزود: بالاترین پیامی که ما از امام حسین (ع) و رفتارهای ایشان می‌توانیم بگیریم شهادت است در جریان جنگ تحمیلی تعداد قابل توجهی از پیروان ادیان الهی غیرمسلمان در جنگ به شهادت رسیدند و یا مورد ترورهای منافقین قرار گرفتند و هر جا که دفاع از ارزش‌های الهی و توحیدی نظام لازم بوده پیروان ادیان توحیدی غیرمسلمان همراه با مسلمانان در صف مبارزه قرار گرفتند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم اظهار کرد: این همراهی یکی به خاطر فطرت همه انسان‌ها است که برای ارزش‌های پاک، ارزش‌های الهی احترام قائلند و در درون خود به این ارزش‌ها احترام می‌گذارند.

وی افزود: صفاتی مثل شجاعت، دلاوری، دفاع از حق، دفاع از مظلومان، ریشه فطری در انسان دارند و در بین تمامی انسان‌هایی که اندکی از فطرت آنها باقی مانده باشد این صفات برجسته می‌شود. نه تنها پیروان ادیان توحیدی بلکه حتی کسانی که ماتریالیست و مارکسیسم هستند در درون و فطرت خودشان نسبت به ارزش‌های پاک علاقه‌مند هستند.

مره صدق در پایان خاطرنشان کرد: هیچ فردی در دنیا نیست که از عدالت، از احقاق حقوق مظلومان از شجاعت، از خودگذشتگی و در اوج از خودگذشتگی که شهادت است تعریف نکند و در برابر آن سر تسلیم فرود نیاورد.

منبع: فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.