خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قانون جدید کویینزلند: لغو محرمانگی سنت اعتراف در پرونده های آزار جنسی

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس قانون جدید کویینزلند کشیشان  از این پس مجبور به گزارش موارد استماع شده سوء استفاده جنسی از کودکان در سنت اعتراف به گناهان هستند.

در سنت مسیحی افراد باید گناهان خود را به قصد توبه و آمرزش نزد کشیش اعتراف کنند و این اعترافات محرمانه باقی می ماند اما اکنون ایالت کویینزلند به همراه دیگر ایالات استرالیا قوانینی را تصویب کرده اند که کشیشان در صورت گزارش نکردن موارد آزار جنسی به پلیس به تحمل زندان محکوم میشوند.

بر اساس قانون جدید کویینزلند کشیش موظف است هر موردی از آزار جنسی و سوء استفاده جنسی از کودکان را که طی مراسم اعتراف آشکار شده است به پلیس گزارش دهد.

کلیسای کاتولیک با این قانون مخالف است و آن را دخالت دولت در مذهب قلمداد می کند؛ برخی از کشیشان گفته اند حاضرند به زندان بروند و جریمه پرداخت کنند اما پای پلیس و قانون را به سنت اعتراف کلیسا باز نکنند.
پارلمان ایالتی کوئینزلند به اعتراض کلیسا به این قانون ترتیب اثر نداده است.

اسقف کلیسای بریسبان در اعتراض به قانون جدید کویینزلند گفته است کشیشان از زندگی ساقط می شوند زیرا نمیخواهند از حق گناهکاران از توبه و از حق خداوند در بخشش گناهکاران بگذرند.

دیگر ایالت های استرالیا نیز در حال بررسی این لایحه هستند. در برخی از ایالت های استرالیا گزارش موارد سوء استفاده جنسی از کودکان قانونی نشده است.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.