خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیشگامی در عرصه بین‌المللی با چه شاخصه‌هایی محقق خواهد شد؟

استادان و دانشجویان می‌توانند پاسخ پرسش مهر ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب را در اختیار روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، با طرح پرسش مهر ، از دانشجویان و استادان دانشگاه ادیان و مذاهب خواست با تأمل در این پرسش، پاسخ‌های مورد پسند خود را به برای هموار نمودن هرچه بیشتر راه دانش و دانش‌پژوهی، در اختیار وی قرار دهند.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر شمیم ماه مهر و این بار دو هفته زودتر مشام شیفتگان علم و فضیلت را عطرآگین کرد و نویدبخش فصل نوینی در علم‌آموزی گردید. سال تحصیلی جدید در شرایطی فرارسید که ملت ما هم‌چنان درگیر تبعات دو ویروس کرونا و تحریم هستند و گرچه با مقاومت خود، مانع نیل دشمنان و بدخواهان این سرزمین به اهداف شوم خود شده‌اند، اما در هرحال، از آسیب‌های آن در امان نمانده‌اند.

امسال دانش‌آموزان و دانشجویان علاوه بر مبارزه با اهریمن جهل باید مراقب همه‌گیری کرونا نیز باشند و این هوشمندی‌ای را می‌طلبد که البته مردم ایران در مقاطع مختلف نشان داده‌اند که از این مزیت در بالاترین سطح آن برخوردارند.

اما دانشگاه ادیان و مذاهب در این تنگنای فراگیر، ضمن کسب موفقیت در نیل به اهداف آموزشی از راه دور و به صورت مجازی، توانست دستاورد یک سال اخیر خود را که همان جذب صدها دانشجوی عراقی است، حفظ کند و بلکه آن را ارتقا بخشد. در این عرصه، آن‌چه همه دست‌اندرکاران دانشگاه ادیان و مذاهب را به تلاش و تکاپو، و به ابتکار و نوآوری فرامی‌خواند، راه‌های حفظ و تقویت این دستاورد، هم در ابعاد علمی و تعلیمی، و هم در ابعاد فرهنگی و اجتماعی است. ما باید نمونه موفقی از هم‌زیستی اجتماعی و هم‌افزایی فرهنگی را با هم‌کیشان عراقی‌مان به دست دهیم و در عین حال، باید جاذبه‌های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و نیز نظام سیاسی ـ اجتماعی خود را در چشم آنان برجسته، و به آن‌ها منتقل کنیم. ما می‌توانیم از این فرصت پیش آمده برای دادوستد فرهنگی و تعمیق پیوندهای عاطفی بین دو ملتِ کهن و تمدن‌ساز بهره بگیریم.

این‌جانب ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به همکاران علمی و اجرایی و به همه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب، به‌ویژه میهمانان غیرایرانی، پرسش ذیل را در برابر دید و ذهن همکاران خودم قرار داده، از آن‌ها می‌خواهم با تأمل در آن، پاسخ‌های مورد پسند خود را به این‌جانب برسانند و راه را برای شکوفایی هرچه بیشتر دانش و دانش‌پژوهی در این دانشگاه هموار نمایند:

چگونه و بر اساس چه شاخصه‌ها و مشخصه‌هایی می‌توانیم دانشگاهی داشته باشیم که بتواند در عرصه ملی و بین‌المللی، در بسط علم و تعمیق ارزش‌های اسلامی و انسانی، پیشگام و پیشرو باشد؟

استادان و دانشجویان عزیز می‌توانند پاسخ پرسش مهر رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب را از طریق آی دی @adyanpr در اختیار روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دهند. گفتنی است به سه پاسخ برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.