خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استعفای وزیر مسکن صهیونیست در پی لغو جشن‌های یهودی

شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی و ممنوعیت برگزاری جشن‌های آیین یهودی باعث کناره‌گیری یک وزیر صهیونیست شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «یاکوف لیتزمن» وزیر مسکن در کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد به دلیل ادامه قرنطینه کرونایی و مقررات سخت در این زمینه که باعث لغو همه جشن‌های یهودی شده، استعفا می‌دهد.

یاکوف لیتزمن گفته به دلیل اینکه این مقررات به طرز غیرمنصفانه‌ای باعث لغو مراسم و جشن‌‎های مذهبی شده، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. (لیتزمن به همراه همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.)

اسراییل از آغاز شیوع کرونا مقرراتی را برای جلوگیری از شیوع آن به کار بسته است اما از روز جمعه گذشته محدودیت‌های کرونایی وارد مرحله جدیدی شد به طوری که همه جشن‌ها و مراسم مربوط به سال نوی یهودی- روش هشانا- و روزه یوم کیپور لغو شده است.

این صهیونیست افراطی که به حزب تندروی «حزب یهودی» تعلق دارد در اردیبهشت ماه به خاطر انتقاد عمومی از نحوه مقابله با شیوع کرونا استفعا داده و وزیر مسکن شده بود.

یاکوف لیتزمن با انتقاد از محدودیت‌ای کرونایی گفته این کار هزاران نفر را تحت تاثیر قرار داده و باید گفت تا حالا کجا بوده‌اید؟ چطور می‌شود که برای مقابله با شیوع کرونا باید آیین‌های یهودی را هدف گرفت؟

نتانیاهو به استعفای یاکوف لیتزمن واکنش نشان داده و از این کار ابراز تاسف کرده است.

گفتنی است ۱۵۳ هزار نفر در اسراییل به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۱۱۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.