خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی از روز تکریم صلیب مقدس

۱۴ سپتامبر روز تکریم صلیب مقدس، یکی از بزرگ‌ترین مناسبت‌ها در تقویم دینی کلیسای ارتدکس است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تکریم صلیب مقدس یکی از بزرگ‌ترین مناسبت‌ها در تقویم دینی کلیسای ارتدکس است. این مناسبت در جهت بزرگداشت چند رخداد در تاریخ مسیحیت و در ارتباط با صلیبی است که مسیح بر آن مصلوب شده است. بنا بر سنت مسیحیت، هلنای قدیس، مادر کنستانتین امپراتور روم، در سال ۳۲۶میلادی تکه‌هایی از این صلیب را یافت و این نخستین رخدادی است که برای این روز بیان می‌شود.

رویداد دوم تقدیس و تبرک کلیسایی باسیلیک است که به افتخار این صلیب و یک دهه پس از کشف آن به دست هلنای قدیس روی داد.

سومین رویداد، بازپس گیری بخش عمده این صلیب است که ایرانیان از اورشلیم به عنوان غنیمت با خود برده‌بودند. بنابراین روز تکریم صلیب مقدس در اورشلیم ریشه دارد. این روز یکی از دو مناسبتی است که مسیحیان در آن روزه کامل می‌گیرند. مناسبت دیگر، بزرگداشت گردن زدن یوحنای معمدان است.

بزرگداشت صلیب مقدس در تهران

بزرگداشت صلیب مقدس در تهران

مراسم بزرگداشت صلیب مقدس با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران سبوه سرکیسیان و آرا شاوردیان نماینده مجلس ارامنه تهران و شمال ایران و ارامنه تهران در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.

احیای روز صلیب در کلیسای صلیب مقدس در دمشق

اسقف ارثوذوکس افرام معلولی، با حضور جمعی از علمای دین مسیحی نماز مسیحیان را در کلیسای صلیب مقدس در دمشق برپا کردند.

وی تاکید کرد: عبور از مشکلات سخت و پایبندی به ارزش های نیکو و فداکاری و کمک به دیگران از طریق حرکت در مسیر حضرت مسیح و آموزه های وی را صورت می گیرد.

معلولی خاطر نشان کرد، حضرت مسیح محبت، رحمت و انسانیت بشارت داده برای اینکه زندگی بهتر داشته باشیم زندگی که در آن صلح و آرامش، عدل، برادری و همچنین شادی و خوشبختی به جای تنازع، رقابت های نابجا، تکبر و ظلم حاکم باشد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.