خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهدای خون اقلیت‌های دینی در زادروز دکتر مینا ایزدیار

سازمان انتقال خون ایران نهم مهرماه، زادروز زنده یاد دکتر مینا ایزدیار را در تقویم سازمانی خود، روز میزبانی از اهداکنندگان خون پیروان ادیان الهی (اقلیت‌های دینی) نام نهاد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان انتقال خون ایران نهم مهرماه، زادروز زنده یاد مینا ایزدیار را در تقویم سازمانی خود، روز میزبانی از اهداکنندگان خون پیروان ادیان الهی (اقلیت‌های دینی) نام نهاد.

پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با ارسال نامه ای برای کلیه نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی، با اعلام روز ۹ مهرماه، روز میزبانی از اهداکنندگان خون پیروان ادیان الهی، ضمن قدردانی از حضور چشمگیر این ایرانیان در مراکز اهدای خون، اعلام آمادگی کرد که در این روز میزبان همدلانه این اهداکنندگان زندگی باشند.

به گزارش برساد، مینا ایزدیار متولد نهم مهر ماه ۱۳۲۸ در کرمان بود. وی ریاست گروه موسسان انجمن تالاسمی ایران و ریاست هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران را بر عهده داشت و نقش بارزی در راه‌اندازی این نهاد داشت.

مرحوم ایزدیار از سال ۱۳۶۲ تلاش خود را برای تشکیل انجمن تالاسمی ایران شروع کرد و در سال ۱۳۶۸ این انجمن را بنیان گذاشت و بطور رسمی به ثبت رساند.

آن روانشاد در روز ۳۱ خورداد ۱۳۹۲ و در سن ۶۴ سالگی چشم از جهان فروبست. خانواده مینا ایزدیار هر سال در زادروز آن روانشاد، نهم مهر ماه، جشنواره ای را به نام دکتر مینا ایزدیار برگزار می کنند و از چهره های علمی جامعه زرتشتی تقدیر می کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، در زمان دیگری برگزار می شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.