خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام نماینده مسیحیان ارمنی در مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی هفته دفاع مقدس را به رهبر انقلاب و مردم تبریک گفت

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

پایان شهریور ماه یادآور خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است. روزهایی که ذره ذره خاک میهن عزیزمان، سربلندی ملتی را شهادت می دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای استکبار، مقاوم تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندی قله افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز در آوردند

چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی میگذرد و اکنون شایسته است تا با نگاه به گذشته و مرور هشت سال دفاع مقدس فضای کار و تلاش در کشور بیش از پیش حاکم گردد، اگر نگاهی بیندازیم به گذشته و به هشت سال سخت اما آکنده از امید و پیروزی، لحظات شورانگیزی از دلاوریها و پایداریهای غرور آفرین شیرمردان و شیرزنانی را می بینیم که در برابر حملات دشمن برای نجات کشور و حفظ تمامیت ارضی آن جانفشانی می کردند، رزمندگان عزیزی که در برخوردها، رویارویی ها و عملیات های متعدد جنگی از گران سنگترین دارایی خود، یعنی از جان خود دریغ نداشتند.

پیام شاوردیان بمناسبت هفته دفاع مقدساکنون مردم، جدا از قومیت، دین و مذهب در عرصه های گوناگون کشور جهت پیشرفت و اعتلا کشور حضور دارند.

ارامنه ایران نیز همچون سایر اقوام کشور با پیروی از فرمایشات رهبر کبیر انقلات حضرت امام خمینی (ره) که فرمان حضور حداکثری در جبهه ها و کوشش بی دریغ در پشت جبهه ها را صادر فرمودند از هیچ کوششی دریغ نورزیده و همه امکانات را برای برقراری عدالت و احقاق حقوق بر حق ایران به کار گرفتند. با استقبال از فرمایشات رهبر انقلاب، نمایندگان وقت ارامنه در مجلس شورای اسلامی با فراخوان های جداگانه ارامنه ایران را به حضور مشتاقانه و عملی در صحنه و شرکت مستقیم در عملیات تشویق وتهییج کردند.

مرحوم هرایر خالاتیان به عنوان اولین نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اینچنین گفته بود : «جنگ تحمیلی رژیم تجاوز کار عراق علیه ایران اولین و مهمترین مسئله ماست. این مسئله ای است که تا رسیدن به پیروزی نهایی خود، دیگر مسائل را تحت الشعاع قرار داده و باید قرار بدهد . . . . اما چنان که گفته شد موضوع اساسی و اصل ما جنگ و پیروزی در آن جنگ است. وظیفه مردم ایران و همچنین اقلیت ارمنی در وهله اول دفاع از میهن و حفظ دستاوردهای انقلاب است، که همه از جمله اقلیتها، از آن دستاورد بهرمند می شوند. بنابراین نخسیتن وظیفه هر فرد ایرانی، چه مسلمان و چه ارمنی، دفاع از میهن انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب است. نتیجه ای که همه چیز برای آزادی، استقلال و تمامیت ارضی ایران عزیز و سپس تداوم انقلاب و پیروزی نهایی است»

نماینده مسیحیان ارمنی و شمال کشور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

ارامنه نیز به عنوان یکی از اقلیتهای دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در دوران دفاع مقدس از هر گونه جانفشانی دریغ نکردند و در کنار هموطنان در دفاع از تمامیت ارضی میهن عزیزمان شرکت کرده و با رشادت های خود در برابر ویرانگری های دشمن ایستادگی کرده و بیش از ۱۰۰شهید والا مقام را تقدیم به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

در شرایطی که دشمنان انقلاب با توجه به بحران اقتصادی ناشی از تحریمهای ظالمانه دولت امریکا و بحران بیماری کوید ۱۹ سعی در تفرقه افکنی در بین آحاد مردم می باشند، ارامنه همچون چهار دهه گذشته انقلاب با حضور در عرصه های مختلف صنعتی، علمی و دانشگاهی، حافظ دستاوردهای انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده و خواهند بود و در سالی که مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید» نامگذاری کرده اند، با توسعه بخشهای مختلف تولیدی، صنعتی و کشاورزی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و به لطف خداوند متعال موفقیتهای زیادی در این عرصه ها کسب کرده اند.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمایانگر مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن عزیزمان و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته ایران است را به ساحت مقام معظم رهبری حضرت آیت آلله خامنه ای (مد ظله العالی) و ملت بزرگوار ایران و بالاخص خانواده بزرگ شهدا، جانبازان و ایثارگران تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان دوران دفاع مقدس را برای خود و همگان مسئلت می نمایم.

پیام شاوردیان بمناسبت هفته دفاع مقدس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.