خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین و کرونا| راه اندازی کمپین میان ادیانی مقابله با کرونا در هند

یک کشیش کاتولیک کمپینی را به عنوان مقابله میان ادیانی با ویروس کرونا راه اندازی کرده است تا نشان دهد که همه اقلیت ها و همه افراد به یک اندازه از این ویروس آسیب می بینند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اقلیت های مذهبی در میان بحران بهداشت کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است به طور فزاینده ای منزوی شده اند، به آنها برچسب زده می شود و از مشاغل خود اخراج می شوند و در این میان وضعیت مسلمانان بیشتر از سایر اقلیت ها وخیم است.

در این شرایط یک کشیش کاتولیک به نام «آناند متیو» کمپینی با عنوان کمپین میان ادیانی مقابله با کرونا راه اندازی کرده است تا نشان دهد که همه اقلیت ها و همه افراد به یک اندازه از این ویروس آسیب می بینند بنابراین نباید عده ای در شیوع این ویروس مقصر شناخته شوند.

او در حال آموزش بهترین روش ها برای جلوگیری از شیوع ویروس به ساکنان فقیر روستاهای شهر «بنارس» هند است.

هند در بحران شیوع کرونا تبدیل به یکی از درگیرترین کشورها با این ویروس شده است و  دولت «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند که دشمنی او با مسلمانان، ویروس باعث تشدید تقسیمات کاستی و قطب بندی سیاسی و مذهبی شده است. پدر آبرای همه آشکار شده است از این فرصت برای قطب بندی های مذهبی و سیاسی استفاده کرده است.

در کمپینی که این کشیش کاتولیک به راه انداخته است بسیاری از مسلمانان و همچنین پیروان دیگر اقلیت های دینی برای آموزش افراد و آگاهی دادن به آنها درباره بیماری کرونا حضور دارند.

آنها تلاش می کنند تا با کمپین میان ادیانی مقابله با کرونا نه تنها به جلوگیری از شیوع کرونا کمک کنند بلکه این پیام را به گوش همه برسانند که نه مسلمانان و نه هیچ یک از پیروان ادیان دیگر نقشی در شیوع کرونا ندارند.

یکی دیگر از پیام های کمپین میان ادیانی مقابله با کرونا این است که پیروان همه ادیان از جمله مسلمانان به فکر حفظ جان همه شهروندان و همنوعان خود هستند و همه توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار می گیرند.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.