خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان در زیمبابوه برگزار شد

نخستین کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان با موضوع «خشونت خانگی» با حضور جمعی از بانوان مسلمان و مسیحی در شهر موتاره برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان «خشونت خانگی» در موتاره از سوی به همت سازمان زنان فاطمه زهرا(س) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه برگزار شد.

بنابر شیوع بیماری فراگیر کرونا و افزایش خشونت خانگی علیه زنان و لزوم بررسی نحوه عکس‌العمل جوامع دینی مسیحی و مسلمان نسبت به افزایش این پدیده شوم به همت سازمان زنان فاطمه زهرا(س) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه، نخستین کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان با موضوع «خشونت خانگی» با حضور جمعی از بانوان مسلمان و مسیحی در شهر موتاره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خانم شایسته چیندانداری، از مرکز اسلامی امام حسین(ع) موتاره از سخنرانان و حاضران در جلسه خواست نظرات خود را در این باره به اشتراک بگذارند.

خانم ابیگیل موبفاوا به عنوان یکی از فعالان حوزه بانوان به تبیین مفهوم «خشونت جنسیتی» پرداخت و تشریح کرد که چگونه هریک از دو جنس «زن» و «مرد» می‌تواند به عنوان «قربانی» در نظر گرفته شود.

وی با بررسی ریشه‌های اجتماعی و تاریخی و نیز دینی این پدیده، خواستار نگاهی همه جانبه برای حل این معضل اجتماعی شد.

سخنران بعدی کارگاه خشونت خانگی، هاجر ماکوئینجا، رییس سازمان زنان فاطمه زهرا(س) بود که به تشریح نگاه اسلام در مورد نحوه رفتار با بانوان و حمایت از آنان در خانواده پرداخت و از زنان خواست بدون در نظر گرفتن نوع تفکر و سلیقه مربوط به خاستگاه دینی خود نسبت به روشنگری جامعه برای زدودن مشکلات و مسائل مبتلا به جوامع بویژه برای بانوان بکوشند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.