خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لغو حجاب اجباری در عربستان و واکنش کاربران فضای مجازی

در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی قانون حجاب اجباری در عربستان به جز دو شهر مکه و مدینه لغو و آزادی عمل زنان به رسمیت شناخته شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با صدور دستورالعملی فوری وزارت کشور عربستان به مراجع امنیتی و انتظامی در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی، همزمان با روز ملی زنان قانون حجاب اجباری در تمام شهرهای عربستان به جز دو شهر مکه و مدینه لغو و آزادی عمل زنان به رسمیت شناخته شد.

پیش‌تر نیز «مناهل العتیبی» زن سعودی با کشف حجاب چند روزی آداب و رسوم عربستان را زیر پا گذاشت و تصاویر و ویدئوهایی از اقدام خود در حساب شخصی‌اش در توییتر قرار داد و نوشت: «دیروز بدون اینکه با هیچگونه مزاحمتی از سوی نیروهای امنیتی روبرو شوم، در خیابان‌های ریاض گشتم.» که بسیاری از کاربران و فعالان فضای مجازی در عربستان معتقدند این اقدام با حمایت مقامات سعودی به دنبال ارزیابی واکنش جامعه درباره رفع حجاب اجباری و مقدمه چینی برای کشف حجاب زنان صورت گرفته است.

لغو حجاب اجباری در عربستان

کاربران لغو حجاب اجباری در عربستان، مهد اسلام را یکی دیگر از اصلاحات بن‌سلمان پس از صدور مجوز رانندگی زنان، سینما و کنسرت‌های موسیقی، می‌دانند و آن را تحسین می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از کاربران در واکنش به این اتفاق، انتقادات بسیاری از حجاب اجباری در ایران داشتند و عنوان می‌کنند «حجاب اجباری» در عربستان از سال گذشته لغو شده است و ایران تنها کشور با حجاب اجباری‌ست و بهتر است در ایران نیز حجاب اختیاری شود، مگر ممکن است همه‌ی دنیا ظرفیت‌شان از خانم‌ها و آقایان ایرانی بیشتر باشد؟! اما برخی از کاربران عنوان می‌کنند هرگز عربستان و قوانینش معیاری برای مردم ایران نبوده است.

لغو حجاب اجباری در عربستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.