خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راه‌اندازی دانشکده ادیان و مذاهب در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان    

ابعاد راه‌اندازی دانشکده ادیان و مذاهب در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در نشست مشترک نماینده ولی فقیه و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در نشست مشترکی بین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، ابعاد راه‌اندازی دانشکده ادیان و مذاهب در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و آزاد زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

آیت‌الله مصطفی محامی در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای گذشته مبنی بر افزایش ارتباطات علمی و تبادل تجربیات سیستان و بلوچستان با مرکز کشور، اظهار داشت: لازمه این امر، فعالیت مراکز موفق علمی در استان است که نفع آن هم برای مردم استان و هم برای مراکز علمی است تا مخاطبان خود را شناسایی و به‌خوبی به‌کارگیری کنند.

وی با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مبنی بر همکاری و مشارکت این مجموعه علمی با دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و آزاد زاهدان، عنوان داشت: در همین راستا گفت‌وگوهایی با رؤسای دانشگاه‌ها صورت گرفته که با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد و حاضر به همکاری بودند که پیشنهاد می‌شود تا ضمن بازدید از هر دو مجموعه، تفاهم‌نامه‌ای با قید تعهدات طرفین امضا شود.

امام جمعه زاهدان محامی با اشاره به تأثیر این اقدام در رشد سیستان و بلوچستان عنوان داشت: یکی از نکات مهم در استان، ایجاد زمینه‌ای برای تحصیل و رشد علمی شیعه و اهل‌سنت متناسب با نیاز منطقه است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل‌سنت گفت: اگر بتوانیم استعدادهای خوب را شناسایی و در یک محیط مناسب از حیث آموزش و هم‌چنین پرورش، تربیت و بینش روی آن‌ها کار کنیم، به هدف مهم کادرسازی برای نظام دست یافته‌ایم.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به جهش‌های رو به پیشرفت در سیستان و بلوچستان، عنوان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سعی داریم با همکاری و تعامل مراکز علمی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و آزاد اسلامی واحد زاهدان، دانشکده ادیان و مذاهب را در این دو دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری راه‌اندازی کنیم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.