خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکریم ایثارگران زرتشتی شیراز در آیین سه‌شنبه‌های تکریم

در آیین سه‌شنبه‌های تکریم، از رئیس جدید انجمن زرتشتیان شیراز و ایثارگران زرتشتی شیراز تجلیل شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آئین سه‌شنبه‌های تکریم فارس که از خردادماه امسال و همزمان با سراسر کشور در راستای بزرگداشت و گرامی‌داشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس آغاز شده بود، این هفته عصر سه شنبه با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور مدیرکل، کرامت‌الله یزدانی، مسئول امور ایثارگران و داریوش مهرابی، مسئول امور ادیان توحیدی این اداره کل در باغ آریانا (انجمن زرتشتیان شیراز) از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زرتشتی تکریم شد.

صابر سهرابی در این دیدار گفت: سه‌شنبه‌های تکریم از آیین‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌نماید تا در این آئین از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آن دوران تکریم و تجلیل و یاد آنان گرامی داشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس، از هر قوم، دین و مذهبی بودند، یکپارچگی و انسجام ملی را به جهان نشان دادند. یکپارچگی که در دفاع از کشور و نظام برآمده از خواسته خود را در یکی بودن نشان دادند.

سهرابی افزود: نباید گذاشت که دین و مذهب یا قومیت‌ها ایجاد اختلاف کند و دشمن از این روزنه سوءاستفاده نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با گرامی‌داشت یاد شهدا و ایثارگران زرتشتی و همچنین زنده‌یاد افلاطون سهرابی، رئیس پیشین انجمن زرتشتیان شیراز که روزهای آغاز سال ۹۹ درگذشت، بیان کرد: سهرابی، انسانی نیک‌اندیش و بزرگوار بود که در زندگانی خویش برای رشد فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در فارس، تلاش‌های بسیاری کرد و یاد او در تاریخ فارس ماندگار خواهد ماند.

خسرو قدس، رئیس جدید انجمن زرتشتیان شیراز و از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار با اشاره به حضور خود در جبهه‌های دفاع از میهن گفت: پیش از رفتن به جبهه گمان می‌کردم حضور ما در جبهه با پیروی از دینی دیگر، سخت و تبعیض‌آمیز خواهد بود اما هنگامی که به جبهه رفتم، فضایی دیگر را یافتم؛ فضایی بدور از تبعیض و سختی‌هایی که گمان می‌کردم و هر چه می‌دیدم یکپارچگی بود.

قدس ادامه داد: در آن دوران همه مردم از هر قوم و دین و مذهبی، دست در دست هم گذاشته بودند تا از آب و خاک میهن خویش دفاع کنند. این همبستگی مردمی، از درخشان‌ترین دوران تاریخ است.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با اشاره به خدمات فرهنگی زنده‌یاد افلاطون سهرابی بیان داشت: شاید برای بسیاری جالب باشد که سه سال پیش از مرحوم افلاطون سهرابی، به عنوان یکی از پیرغلامان امام حسین (ع)، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در این آئین همچنین پرویز گشتاسبی، برادر شهید جمشید گشتاسبی، خشایار سرایی، فرزند جانباز شهید پرویز سرایی، سهراب ماوندادی و خسرو قدس، از رزمندگان دوران دفاع مقدس مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.