خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری مراسم «درهای باز مساجد» در آلمان زیر سایه پاندمی کرونا

همه ساله در سوم اکتبر همزمان با سالگرد وحدت مجدد آلمان، درهای مساجد در سراسر این کشور به روی بازدیدکنندگان از ادیان گوناگون باز می‌شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دیتیب، اتحادیه ترکی-اسلامی در آلمان خبر داد که در مراسم امسال درهای باز مساجد که روز شنبه برگزار می‌شود، به دلیل بحران کرونا تعداد محدودی می‌توانند در عین زمان از مساجد دیدار کنند. این که چه تعداد می‌توانند همزمان وارد مسجد شوند، بستگی به بزرگی مساجد دارد.

افزون بر آن بازدیدکنندگان مکلف اند که در مکان‌های بسته ماسک محافظتی بپوشند. علاوه بر این در برنامه‌های فرهنگی و معلوماتی در این روز نیز با محدودیت‌هایی همراه خواهند بود.

ذکریا التوگ، مسئول امور عامه در اتحادیه «دیتیب» گفت: اما شمار بازدیدکنندگان از مساجد مطمئناً که مانند سال‌های گذشته بالا خواهد بود.

این مراسم توسط شورای هماهنگی مسلمانان آلمان تنظیم می‌شود که بزرگترین اتحادیه آن «دیتیب» یا اتحادیه ترکی-اسلامی در آلمان است. این اتحادیه حدود ۸۵۰ مسجد در آلمان دارد.

به گفته برگزارکنندگان این مراسم، در سال‌های گذشته درهای حدود هزار مسجد به روی بازدیدکنندگان باز شده و برنامه‌های معلوماتی نیز برگزار شده بود.

به گفته آن‌ها، اخیراً سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن از مساجد دیدار کرده اند. مراسم امسال «روز درهای باز مساجد» با شعار «اعتقاد در زمان‌های استثنایی» برگزار می‌شود.

روز درهای باز مساجد ؛ فرصتی برای آشنایی آلمانی‌ها با اسلام و مسلمانان

به گزارش دویچه وله، از سال ۱۹۹۷ به این سو همه ساله در سوم اکتبر مراسم «درهای باز مساجد» در آلمان برگزار می‌شود. این تاریخ به صورت عمدی مصادف با روز وحدت مجدد آلمان انتخاب شده است.

شورای مرکزی مسلمان‌ها می‌خواهد به این ترتیب خویشتن‌شناسی مسلمان‌ها به عنوان بخشی از وحدت آلمان و همبستگی شان با کل جمعیت را به نمایش بگذارند. این شورا انتظار دارد که ۱۰۰ هزار نفر در این روز از مساجد دیدار کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.