خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اوضاع بد کلیسا در چین

دولت چین همچنان پیشوایان کاتولیک را که از حزب کمونیست حمایت نمی کنند، در خارج استان جیانگشی زندانی می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، دولت چین همچنان پیشوایان کاتولیک را که از حزب کمونیست حمایت نمی کنند، در خارج استان جیانگشی زندانی می کند.

در چند دهه ی اخیر، کلیسا در چین به دو بخش زیرزمینی، که در ارتباط کامل با رم است، و انجمن ایالتی کاتولیک چین (CPCA) تقسیم شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸ توافقاتی بین بیجینگ و واتیکان به منظور متحد کردن کلیسای زیرزمینی و CPCA انجام گرفت. در حالی که جزئیات این توافق محرمانه نگه داشته شده است، متن اصلی این قرارداد به این شرح بود که CPCA نمایندگانی را به عنوان اسقف به واتیکان معرفی کند و نماینده ی اصلی آن ها توسط پاپ انتخاب شود.

به دنبال این توافق روحانیون زیرزمینی به دو دسته تقسیم شدند. عده ی کمی از آن ها تصمیم گرفتند به کلیسای ایالتی ملحق شوند و بر اساس اختیاراتی که CPCA به آن ها می داد فعالیت کنند. ولی بسیاری از این روحانیون به دلیل اختلافاتی که بین تعلیمات کلیسا و CPCA می دیدند، از این کار سر باز زدند.

واتیکان هم این نکته را دریافته است که بسیاری از کشیش ها به دلایل معنوی از پیروی و پیوستن به CPCA سر باز خواهند زد. در پی این تعارضات که بین کشیش ها به وجود آمده بود روحانیونی مثل اسقف شین پینگ تحت حصر خانگی قرار گرفتند و حتی از شرکت در مراسمات تشییع جنازه هم منع شدند.

کلیسا در چین

این قرارداد که موجب آزار و اذیت بسیاری از کشیشان کلیسا در چین شده است ماه آینده منقضی می شود. اما بسیاری اعتقاد دارند که این قرارداد تمدید خواهد شد. کشیشانی که از پیوستن به CPCA خودداری کرده اند. همچنین از زمان امضای این قرارداد، تعدادی کلیسا در چین به دلایل مشکوک تخریب شده اند.

در ادامه این اتفاقات حزب کمونیست چین در تلاش است که ۱۵ دستور جدید را برای القای هرچه بیشتر اصول کمونیستی بازنویسی کند و همچنین در تلاش است که کتاب مقدس را بازنویسی کند.

خبرها حاکی از این است که حدود دو هفته ی پیش یکی از کشیش ها که از پیوستن به CPCA سر باز می زد، ربوده شده است. این روحانی به دلیل این که از اعضای زیرزمینی کلیسا در چین است، به رسمیت شناخته نمی شود. مطابق با گزارشی از آسیا نیوز، پدر لیو ماچون از اسقف های میدونگ، ۱۷ روز دستگیر شده و پس از انتقال وی برای بازدید از یک بیمارستان، محل زندگی او دیگر مشخص نیست.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.