خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تونسی‌ها خواستار ثبت «روز ملی مقابله با صهیونیسم» در تقویم تونس شدند

تجمع‌کنندگان از مقامات این کشور خواستند که روز اول اکتبر در تقویم این کشور، به‌عنوان «روز ملی مقابله با صهیونیسم ثبت شود».

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ده‌ها تن از تونسی‌ها به مناسبت سی‌وپنجمین سالروز بمباران مقر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این کشور از سوی رژیم صهیونیستی، در خیابان «الحبیب بورقیبه» شهر تونس(پایتخت) تجمع کردند.

فعالان تونسی در این تجمع از مقامات این کشور خواستند که روز اول اکتبر در تقویم این کشور، به‌عنوان «روز ملی مقابله با صهیونیسم» ثبت شود.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین شعارهایی با عنوان «مقاومت مقاومت؛ نه به صلح و چانه‌زنی»، «مردم خواهان جرم‌شمردن عادی‌سازی هستند» و «حاکمیت ملی اصل موضوع است» سر دادند.

زهیر حمدی، دبیرکل جریان مردمی تونس در این باره گفت: «ما از مقامات تونسی می‌خواهیم که در حمایت از مسئله فلسطین، روز اول اکتبر را به‌عنوان روز ملی مقابله با صهیونیسم» نام‌گذاری کنند. 

روز ۱۵ سپتامبر(۲۵ شهریورماه) نیز ده‌ها تونسی با برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.