خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مکرون ترکیه را به استفاده از اسلام‌گرایان افراطی در نبرد قره باغ متهم کرد

رئیس جمهوری فرانسه ترکیه را به بهره برداری از مزدوران اسلام گرای افراطی اهل سوریه برای مقابله با نظامیان ارمنستانی متهم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در بدو ورود به نشست سران اروپایی در بروکسل، ترکیه را به بهره برداری از مزدوران اسلام گرای افراطی اهل سوریه برای مقابله با نظامیان ارمنستانی متهم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت: اطلاعات دست اولی در اختیاردارد که نشان می دهد دولت رجب طیب اردوغان، ترکیه، برای حمایت از آذربایجان نیروهای اسلام گرای افراطی را از مناطق مرزی و شهر «غازی عنتب» ترکیه مستقیما به میدان نبرد در منطقه قره باغ فرستاده است.

هرچند بحران و تنش میان آذربایجان و ارمنستان بصورت رسمی در دستورکار نشست دو روزه رهبران اروپایی نبود اما به نظر می رسد با توجه به سخنان امانوئل مکرون رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در این باره نیز صحبت کنند.

همزمان آخرین گزارش ها از منطقه قره باغ نشان می دهد دو خبرنگار روزنامه فرانسوی لوموند در جریان پرتاب خمپاره نظامیان آذربایجانی زخمی شده اند و یکی از آنها آلن دوکال، بین مرگ و زندگی قراردارد.

در تأیید سخنان امانوئل مکرون روزنامه گاردین در آخرین گزارش روز پنج شنبه خبر از کشته شدن سه نیروی اسلام گرای افراطی سوری در منطقه قره باغ را داده است. دول ترکیه نیز می گوید مسیحیان افراطی برای کمک به دولت ارمنستان با حمایت فرانسوی ها به منطقه قره باغ گسیل شده اند.

منبع: یورونیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.