خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پس این همه مدّت، شما چه‌کرده‌اید؟!

حجت الاسلام مهراب صادق نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در یادداشتی از سخنان برخی ائمه جمعه‌ در خصوص حجاب اجباری انتقاد کرد.

ردنا (ادیان نیوز) – آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه‌ اصفهان، گفته‌اند که «باید فضای جامعه را برای کسانی که کشف حجاب می‌کنند، ناامن کرد» حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، نیز گفته است: بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند.

این که هم‌زمان دو امام جمعه، در دو استان بزرگ خواهان ناامن کردن زندگی برای بدحجاب‌ها شده‌اند، اعتراف تلخی است و به معنای ناکارآمدی سیستم فرهنگی و تربیت دینی.

ممکن است کسی از آقایان بپرسد که اگر قرار بود که دختران و زنان این سرزمین با بگیر و ببند و ناامن کردن زندگی‌شان، روسری و چادر سر کنند، پس این همه خطبه و خطابه و هزینه‌های تبلیغی و فرهنگی برای چه بود.

تعلیماتی که بعد از چند دهه تلاش‌های تبلیغاتی و فرهنگی، و با کمک ده‌ها کانال تلویزیونی و صدها کانال رادیویی و هزاران خطبه و سخنرانی هنوز هم به ترساندن و اسلحه و نا‌امن کردن نیازمند است، معلوم است از اساس مشکل دارد.

یادداشتی از مهراب صادق‌نیا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.