خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ در نخستین دیدار مردمی: امید را در پرتوی ایمان جهانی کنیم

پاپ فرانسیس گفت: ما به عنوان شاگردان عیسی مسیح، می توانیم امیدوار باشیم پس بیایید امید را در پرتو ایمان جهانی کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوزبه نقل از واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، روز چهارشنبه در آغاز دیدارهای عمومی خود با مردم گفت: طی چند هفته گذشته در مورد چگونگی حل مشکل همه گیری در جهان، ما باهم تامل و همفکری کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان پیروان عیسی مسیح(ع)، می توانیم ایمان داشته باشیم و امیدوار باشیم؛ بنابراین با ادامه راه ایشان حامی نیازمندان باشیم، در مورد مادیات تجدید نظر و از خانه ی مشترک خود مراقبت کنیم.

تداوم راه مسیح؛ نجات بخش بشر

پاپ در ادامه ابراز امیدواری کرد: چشم امید همه ی ما به عیسی مسیح(ع) است که شفا می دهد و از همه ی مردم جهان بدون توجه به نژاد و ملیت آن ها مراقبت می کند.

وی افزود: ما برای ادامه راه عیسی مسیح(ع)، باید زیبایی هر انسان و موجودی را ببینیم و آن را تحسین کنیم، چرا که همه موجودات از قلب خداوند نشات گرفته اند. ما از این طریق می توانیم حضور مسیح(ع) را در برادران و خواهران رنج کشیده ی خود حس کنیم، در کنارشان باشیم و فریاد آن ها و فریاد زمین را گوش فرا دهیم.

رهبر کاتولیک های جهان متذکر شد: زندگی از زمانی که می‌شناختیم «از بی‌عدالتی بیمار» بود، گفت: با شناخت مسیحیت می توانیم جامعه را احیا کنیم و به اصطلاح زندگی عادی برگردیم.

پاپ تصریح کرد: این ویروس بسیاری از بی عدالتی های بشری را برجسته کرده است ولی در عوض ما به زندگی طبیعی با حاکمیت خدای متعال هدایت می شویم؛ جایی که نان برای همه و بیشتر از آن تأمین است و سازمان های اجتماعی برای برقراری عدالت تلاش می کنند نه برای حکومت و تصرف و غارت.

رهبر کاتولیک های جهان تأکید کرد: برای رهایی از شر این بیماری همه گیر باید راه درمان نه تنها ویروس کرونا بلکه راه درمان تمام ویروس های بزرگ بشری، مشکلات اجتماعی و اقتصادی را پیدا کنیم.

گسترش عشق و جهانی سازی امید

پاپ فرانسیس در پایان خاطرنشان کرد: جامعه ی عادلانه و منصفانه، سالم تر است و در چنین جامعه ای ما می توانیم در جهت حکومتی که مسیح پایه گذاری کرد، فعالیت کنیم. حکومتی از نور در میان تاریکی ها، عدالت در میان خشونت ها، شادی در میان دردها، سلامتی و نجات در میان بیماری و مرگ. بیایید عشق را فراگیر و امید در پرتو ایمان جهانی کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.