خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مستند شهید «هراچ هاکوپیان» به زودی از شبکه هامون پخش می شود

مستند «هراچ» به نویسندگی و کارگردانی علی کردستانی و با محوریت قصه شهید هراچ هاکوپیان به زودی از شبکه استانی هامون پخش می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزعلی کردستانی، کارگردان مستند شهید هراچ هاکوپیان از اتمام مراحل تولید این مستند خبر داد و اظهار داشت: من در این مستند قصه گمنامی شهیدی که پس از هفت سال صاحب نام شد را به تصویر کشیده‌ام.

وی افزود: مسیر انتقال پیکر شهید هراچ هاکوپیان از شهدای ارامنه از زاهدان به اصفهان و استقبال خانواده و مردم ارامنه از پیکر پاک شهید، خاکسپاری و پایان انتظار ۳۳ ساله پدر و مادر شهید هراچ و گفتگو با اعضای خانواده و مصاحبه با پیشوایان مذهبی و نماینده ارامنه اصفهان را در این مستند خواهید دید.

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان مستند «هراچ» با اشاره به اینکه این مستند با همکاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان و همراهی بسیج رسانه تهیه سده است، بیان کرد: این مستند با تصویر برداری محمود عماد و دستیاری صدا و نور کیوان کلانتری ضبط شده است و در دو قسمت در روزهای آینده از شبکه هامون پخش می‌شود.

گفتنی است، شهید هراچ هاکوپیان بیستم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ در منطقه عملیاتی «باباهادی» در شمال قصر شیرین به فیض شهادت نائل آمد و گروه‌های تفحص در سال ۹۱ پیکر مطهر شهید هاکوپیان را شناسایی کردند و پیکر این شهید در سال ۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.

هویت پیکر این شهید بزرگوار هفت سال پس از تدفین در دانشگاه آزاد زاهدان از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به همراه اسقف اعظم سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با حضور در منزل شهید جاوید الاثر هاکوپیان خبر پایان انتظار ۳۳ ساله را به خانواده اش اعلام کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید هراچ هاکوپیان صبح روز جمعه (۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹) برگزار شد. پیکر شهید در ساعت ۱۰:۰۰ صبح، با اسکورت ویژه دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بیمارستان ارتش به کلیسای میناس مقدس منتقل شد، جایی که به درخواست خانواده، مراسم کلیسایی قبل از تشییع پیکر شهید طی یک مراسم خصوصی به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان اسقف سیپان کاشجیان اجرا گردید.

سپس ساعت ۱۰:۳۰ پیکر شهید هاکوپیان به یادواره شهدای ارامنه هشت سال دفاع مقدس واقع در آرامستان ارامنه جلفای نو، منتقل شد و طی مراسمی با شکوه، با حضور اهاد مردم اصفهان از هر قوم و مذهبی و با همراهی گروه موزیک ارتش، تشییع گردد.

منبع: مهر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.