خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشتگ «بحران تنهایی» در توییتر فعال شد

مسئول دبیرخانه های تخصصی مجمع ملی جمعیت گفت: هشتگ بحران تنهایی در شبکه اجتماعی توییتر از سوی مجمع ملی جمعیت فعال شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام مسلم منفرد، مسئول دبیرخانه های تخصصی مجمع ملی جمعیت با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات بررسی آسیب های تک فرزندی با هدف توجّه به اهمیت موضوع جمعیت و اینکه متاسفانه در دهه های اخیر، خطرات جمعیتی، کشورمان و البته نسل شیعه را تهدید می کند، لزوم انتشار محتواهایی در آسیب شناسی این موضوع و به‌ویژه تک فرزندی را لازم میدانستیم که هم مردم و هم مسئولین را متوجه اهمّیت این امر کنیم.

وب با اشاره به محورهای عملیات ادامه داد: این عملیات در دو محور «اثراتی که  تک فرزندی بر والدین میگذارد» و «اثراتی که به فرزندان می رسد» مسائل متعددی را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام منفرد عنوان کرد: احتمال ابتلای بیماری والدینی که تک فرزند هستند (چون تعداد فرزند بیشتر احتمال بیماری را کمتر می کند بنابر مستندات علمی)، بالا رفتن احتمال اینکه پدر و مادر به خانه ی سالمندان فرستاده شوند. (زمانیکه تک فرزندی زیاد می شود.) و تنهایی زود هنگام والدین را در بر دارد از اثرات محور اول می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزه جمعیت ادامه داد: بحران کم فرزندی اثراتی به تک فرزندان وارد می کند که از جمله آن می توان به؛ ناپایدار بودن زندگی تاهلی تک فرزندان(در تحقیق کشورهای متعدد، تعداد طلاق در تک فرزندان بیشتر بودن است.)، بالا رفتن احتمال بزهکاری بیشتراست. (بزهکاریهای اجتماعی در تک فرزندان طبق آمار کل جهان بیشتر است.)، احتمال افسرده شدن بیشتر تک فرزندان (به علت اینکه اینها کمتر روابط اجتماعی و رفت و آمد دارند و  زمان های خالی آنها  بیشتر است.) و  احتمال خودخواهی ها و خودمحوری های بیشتر در تک فرزندان دیده می شود، اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه های تخصصی مجمع ملی جمعیت خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانندبه آدرس های ذیل مراجعه کنند.

https://t.me/joinchat/AAAAAFdpALj۵nH۴T۹JDFIA

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.