خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایندگان مسیحیان حمله به دو اثر فرهنگی – مذهبی در منازعه قره باغ را محکوم کردند

نمایندگان مسیحیان ارمنی ایران در مجلس طی بیانیه ای مشترک، هدف قرار گرفتن کلیسای جامع قازانچتسوتس و مسجد گوهر آقای شوشی در منازعه قره باغ را محکوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روبرت بگلریان و آرا شاوردیان، نمایندگان مسیحیان ارمنی ایران در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای مشترک، هدف قرار گرفتن کلیسای جامع قازانچتسوتس و مسجد گوهر آقای شوشی در منازعه قره باغ را محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است؛

اطلاعات واصله خبر از مورد هدف قرار گرفتن کلیسای جامع قازانچتسوتس و مسجد گوهر آقای شوشی طی شعله ور شدن مجدد منازعه قره باغ می دهند، مسجدی که در همین سال گذشته با کمک های میراث فرهنگی کشورمان و ارامنه بازسازی شده بود.

حملات کور رژیم آذربایجان به شهرها و مردم بی دفاع غیرنظامی که به خودی خود مذموم و محکوم است، بی شک و بی محابا آثار کهن فرهنگی منطقه را هم مورد هدف قرار خواهد داد. گرچه رژیم آذربایجان ید طولانی در محو آثار فرهنگی و تاریخی ارمنیان منطقه دارد، اما حالا که برای فشار بیشتر به حمله مستمر به مناطق شهری و روستایی دست زده، از نابود کردن یادمان ها و هویت های فرهنگی هیچ ابایی ندارد.

ما با احترام به همه جان هایی که در این حملات از دست رفته اند، حمله به این دو اثر مذهبی- فرهنگی برجسته را به عنوان نماد پربار فرهنگی مردم منطقه به شدت محکوم می کنیم و از مجامع بین المللی و مقامات مسوول کشورمان، جمهوری اسلامی ایران، به جد خواهانیم نسبت به چنین رویکردهایی ساکت ننشینند و به وظیفه انسانی و ملی خود جهت توقف حملات در همه سطوح و ترغیب دو کشور برای به کارگیری گفتگو برای حل مناقشه بیش از پیش کوشا باشند.

منبع: آراکس نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.