خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمک خیریه اسلامی آمریکایی به کودکان نیازمند سراسر جهان

یک خیریه اسلامی در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا تاکنون به دهها هزار کودک نیازمند در سراسر جهان خدمات پزشکی و غذایی ارائه کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حشمت افندی، یک دختر پاکستانی‌تبار، سالها پیش در پی مشاهده تبعیض در درمان کودکان پناهجو درصدد تأسیس یک سازمان خیریه برآمد.

وی که دختر یک مقام عالی‌رتبه پاکستانی بود در جوانی به آمریکا رفت و سالهاست که در هیوستون زندگی می‌کند. او ۲۵ سال پیش خانه خیریه (The House of Charity) را که یک سازمان غیرانتفاعی است برای تأمین هزینه جراحی و درمان پزشکی کودکان بی‌بضاعت تأسیس کرد.

این خیریه اسلامی آمریکایی از بدو تأسیس تاکنون به بیش از ۱۹۵ هزار کودک در سراسر جهان کمک کرده است.

این مؤسسه خیریه با بودجه سالانه ۱,۵ میلیون دلاری و با کادری داوطلب شامل پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان پزشکی مستقر در ایالات متحده و خارج از این کشور به کودکان نیازمند خدماتی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر عمل‌های جراحی، این سازمان به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی کمک می‌کند. همچنین یک درمانگاه برای کودکان بیمار تأسیس کرده که تقریباً هزار عمل جراحی به ارزش ۵ میلیون دلار در آن انجام شده است.

علاوه بر این، برنامه‌هایی برای آموزش ایمنی در برابر آتش‌سوزی و پیشگیری از سوختگی را تدارک دیده است و خدمات خیریه داوطلبانه را ارائه می‌دهد.

به گزارش ابوت اسلام، ساختمان کوچکی که در سال ۱۹۹۷ در حومه شمالی هیوستون آغاز به کار کرد، اکنون به سازمانی تبدیل شده که در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۲ هزار قربانی سیل پاکستان خدمات امدادی و پزشکی ارائه داده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.