خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض پاپ فرانسیس به فساد مالی در واتیکان

پاپ فرانسیس پس از برکناری ناگهانی کاردینال مقتدر رم به دلیل اختلاس، اولین اظهار نظرهای عمومی خود را در خصوص فساد مالی در واتیکان مطرح کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از thetablet پاپ فرانسیس پس از برکناری ناگهانی کاردینال مقتدر رم به دلیل اختلاس، اولین اظهار نظرهای عمومی خود را درخصوص فساد مالی در واتیکان مطرح کرده است.

روز یکشنبه چهارم اکتبر در حالی که خود را برای انتشار یک بخشنامه­ی جدید برای جهانیان آماده کرده بود،اعتراض خود را چنین بیان کرد: دیدن افرادی که در کلیسا اقتدار داشته و به دنبال منافع خود هستند، وحشتناک است.

ده روز قبل، حقوق اصلی کاردینال آنجلو بچیو، رئیس ستاد سابق پاپ از وی گرفته و از سمت خود در دپارتمان مقدس کوریای رم برکنار شد. هیچ دلیل رسمی برای این تصمیم اعلام نشده است، اما گفته می ­شود این تصمیم پس از این که بازرسان ایتالیایی، نتایج تحقیقات خود را به دادسرای واتیکان اطلاع داده­ اند، گرفته شده است.

کاردینال بچیو در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اتهام با فساد مالی در واتیکان و بودجه هزار یورویی که او به یک شرکت تعاونی متعلق به کاریتاس داده مرتبط است. این شرکت توسط برادرش در محدوده ­ی اسقف ساردینیا اداره می ­شود.

پاپ در سخنرانی روز یکشنبه­ خود، بر مثال­ های انجیل در خصوص مستاجرین تامل کرده و اشاره­­ ای به سوء مدیریت پول و فساد مالی در واتیکان داشت و بیان کرد که عیسی این مثل را برای همه­ زمان­ها از جمله دوران ما بیان کرده است.

رهبر کاتولیک های جهان افزود: در هر عصری، کسانی که دارای مقام و یا در کلیسا هستند ممکن است وسوسه شوند که به جای منافع خدا در خصوص منافع خود کار کنند، اما عیسی(ع) می­ گوید که قدرت واقعی در خدمت به مردم است، نه در بهره ­برداری از آنان.

کاردینال بچیو به دلیل مشارکت در معامله­ املاک لندن که سبب میلیون­ ها ضرر در بارگاه مقدس شد، اخراج شد اکنون پلیس واتیکان در حال بررسی پرونده آن می باشد و گزارش شده است کاردینال، که در آن زمان مسئول بوده است، می ­تواند جز متهمان این پرونده باشد.

این هفته گزارش ­های غیرمستندی در دو روزنامه­ غیر ایتالیایی مبنی بر ارسال پول توسط کاردینال بچیو به استرالیا ارائه شد که نشان می­ دهد کاردینال بچیو به استرالیا پول فرستاده است تا بر دادرسی کاردینال جورج پل برای سواستفاده­ی جنسی کودکان تاثیر بگذارد. گفته می ­شود که این پول برای رشوه ­دهی به شاهد این پرونده ارسال شده است.

زمانی که کاردینال پل در واتیکان کار می ­کرد، بچیو با پیشوای استرالیایی بر سر استراتژی خود برای اصلاح امور مالی درگیر شده و این دو دشمن اصلی یکدیگر بودند.

پس از آزادی از زندان کاردینال پل اظهار داشت که گمان می­ کند شاهد پرونده­ اش توسط دشمنانش تطمیع شده و معتقد است که اتهامش بی ارتباط با اقداماتش علیه فساد مالی در واتیکان نیست، اما مدرکی برای اثبات این ارتباط ندارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.