خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترامپ: ابتلای من به کووید ۱۹ موهبتی از سوی خدا بود

ترامپ در حالی به دفتر اووال بازگشت که کووید ۱۹ را برکتی از سوی خدا می­ خواند و تمامی نگرانی ­ها مبنی بر قرنطینه­ خود، جهت جلوگیری از شیوع ویروس در میان چهره­ های ارشد کاخ سفید را نادیده گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در حالی به دفتر اووال بازگشت که کووید ۱۹ را برکتی از سوی خدا می­خواند و تمامی نگرانی­ها مبنی بر قرنطینه­ خود، جهت جلوگیری از شیوع ویروس در میان چهره ­های ارشد کاخ سفید را نادیده گرفت.

ترامپ در پیام ویدیویی که در توییتر به اشتراک گذاشت، گفته که یک کوکتل دارویی تجربی از داروسازی ریجنران در بهبودی عفونت وی نقش اساسی داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در این ویدئو چنین گفت: من احساس می­ کنم کاملا عالی هستم؛ فکر می­کنم ابتلا به کووید ۱۹ یک نعمت از جانب خدا بوده است. در مورد این دارو شنیده­ بودم، پیشنهاد دادم که اجازه­ مصرف این دارو را به من بدهند.

قول ترامپ مبنی بر تأمین رایگان داروی کرونا برای مردم کشورش

وی همچنین قول داد که این دارو را به صورت رایگان برای مردم آمریکا تأمین نماید، به گزارش نیویورک تایمز، ساعاتی بعد ریجنران درخواستی مبنی بر تایید اضطراری دارو را به اداره­ کل غذا و داروی ایالت متحده ارائه داد.

پس از ویدیوی ترامپ، سهام شرکت صعود ۳.۷۳ درصدی داشت؛ به عنوان بخشی از عملیات وارپ اسپید تاکنون بیش از پانصد میلیون دلار بودجه­ دولتی برای ساخت داروی کووید ۱۹ به ریجنران داده شده است. حتی اگر این دارو موثر باشد، هنوز مجوز اضطراری برای استفاده­ عموم مردم داده نشده ­است.

براساس این گزارش، آزمایش کووید ۱۹ برای حداقل ۲۷ نفر در کاخ سفید مثبت بوده­ است، البته به گزارش ABC این آمار می ­تواند ۳۴ نفر نیز باشد. یکی از نزدیکترین مشاوران رئیس جمهور نیز در روز سه شنبه شناسایی شد.

سوالاتی در خصوص بازگشت ترامپ به دفتر اووال مطرح شده است؛ برایان مورگنسترن، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، در گفتگو با خبرنگاران «دستورالعمل­ های سی دی س» را از جمله ابزارهای موجود جهت اطمینان از حضور وی در دفتر نام برد. طبق این دستورالعمل ­ها کسانی که آلوده به کووید ۱۹ هستند، حداقل ۱۰ روز پس از بروز علائم و حداقل ۲۴ ساعت پس از اینکه تب برطرف شده و سایر علائم رو به بهبودی باشند، می­توانند با دیگران در ارتباط باشند.

دسترسی به ترامپ برای دستیاران کاخ سفید از زمان ترخیص وی بسیار محدود بوده است؛ رئیس ستاد کاخ سفید، مارک میدووز و مشاور ارشد، دان اسکاوینو، در جلساتی که با رئیس جمهور داشتند، از لباس محافظ برای حداقل سازی خطر استفاده کردند.

دکتر کانلی اظهار داشت که سطح اشباع اکسیژن و میزان تنفس ترامپ نرمال بوده و همچنین آزمایش خون نشان داده است که وی دارای آنتی بادی ویروس کرونا است، البته برخی گفتند که وی اخیرا دوز زیادی کوکتل رجینران را دریافت کرده است که حاوی این آنتی بادی­ ها بوده است.

ریجنران خاطر نشان کرد: این آزمایش خون نمی ­تواند تفاوت میان آنتی بادی­ هایی که بر اثر دارو ایجاد شده ­اند و آنتی بادی ­های ساخته شده توسط بدن شخص را تشخیص دهد، به احتمال زیاد مواردی که در آزمایش روز دوشنبه مشاهده شده ­اند، مربوط به دارو است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.