خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاریخ جامع ادیان

تاریخ جامع ادیان در نوع خود کتاب منحصر به فردی است که در زمینه تاریخ جمیع ادیان، در دسترس دین پژوهان و دانشجویان فارسی زبان قرار دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تاریخ جامع ادیان تالیف جان ناس در ۵۷۳ صفحه با ترجمه علی اصغر حکمت در نوع خود کتاب منحصر به فردی است که در زمینه تاریخ جمیع ادیان، در دسترس دین پژوهان ودانشجویان فارسی زبان قرار دارد.

این کتاب دارای چهار بخش است:

بخش نخست: ادیان ابتدایی و گذشته
نویسنده دراین بخش، جایگاه دین در دوره های پیش از تاریخ وفرهنگ های ابتدایی ونیز ادیان اقوام پیشین را بررسی کرده و در کنار این موضوع، دوازده ویژگی مشترک ادیان ابتدایی را که برخی از این ویژگی ها به گونه ای در ادیان بزرگ امروزی نیز وجود دارند، بررسی کرده است.

بخش دوم: مذاهب هند
در این بخش، به پیشینه تاریخی ، مناسک، فرقه ها وتحولات ادیانی پرداخته است که خاستگاه آنها شبه جزیره هند می باشد؛ دین هایی چون هندوئیسم، جینیزم، بودیسم وآیین سیک.

بخش سوم: درباره ادیان خاور دور
مباحث این بخش به دینهای چینیان مانند مذهب تائو،کنفوسیوس و شینتو اختصاص دارد.

بخش چهارم: ادیان خاور نزدیک
چهار دینی که ظهور آنها در منطقه خاور نزدیک (ایران، جزیره العرب،منطقه عمومی بیت المقدس وشام و مصر قدیم ) بوده، در این بخش آمده اند. کیش زرتشتی، مذهب یهود، آیین مسیحیت و دین اسلام، موضوع این بخش می باشد.

دانلود کتاب تاریخ جامع ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.