خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اردوغان: سخنان مکرون درباره اسلام تحریک آمیز است

رئیس جمهور ترکیه گفت: اظهارات امانوئل مکرون مبنی بر اینکه «اسلام دچار بحران شده است»، در شهری با جمعیت زیاد مسلمان، اقدامی بسیار تحریک آمیز است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: گستاخی و بی ادبی است که رئیس جمهور فرانسه درباره تغییر و بازسازی ساختار اسلام سخن بگوید.

وی افزود: حمله به مسلمانان، به یکی از مهمترین ابزارهایی تبدیل شده است که سیاستمداران اروپایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از مقابله با نژاد پرستی و اسلام ستیزی طفره می‌روند؛ بیشترین آسیب را به جامعه خود وارد می‌کنند.

به گزارش شفقنا، این سخنان رجب طیب اردوغان در انتقاد و واکنش به اظهارات همتای فرانسوی خود صورت گرفته است که مکرون ادعا کرده بود: اسلام در همه جای جهان دچار بحران شده است و فرانسه با انزوا طلبی اسلامی که هدف آن ایجاد جامعه متضاد است مبارزه می‌کند.

مکرون با ادعای مبارزه با «اسلام افراطی» لایحه‌ای را ارائه کرده بود و تاکید کرد بر این اساس، دولت نظارت بر انجمن‌ها را تقویت و آموزش در خانه را مگر به دلایل بهداشتی، ممنوع می‌کند و همچنین امامانی که در فرانسه کار می‌کند را آموزش می‌دهد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.