خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ خواستار مسئولیت­ دهی بیشتر به زنان در امور کلیسا شد

پاپ فرانسیس در پیامی ویدیویی خود برای ماه اکتبر، خواستار ترویج یکپارچگی بیشتر مومنان، به خصوص زنان در نقش های مسئولیتی کلیسا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس در پیام ویدیویی خود برای ماه اکتبر گفت: نقش مردم عادی پررنگ تر شده است در واقع آنها  قهرمان اصلی ترویج آموزه های انجیل هستند. وی در این پیام خواستار حضور بیشتر زنان در کلیسا است چرا که زنان معمولا نادیده گرفته می شوند.

این رسم پاپ فرانسیس است که ماهانه یک پیام ویدیویی با جزئیات قصد و نیت دعای خود منتشر می کند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به شکلی فراتر از وظیفه­ مقدس خود تلاش کرده تا میل و انگیزه برای حضور پررنگ زنان در کلیسا بیشتر شود.

پاپ ایونجلی گجیوم چنین میخواند: خواستار احیای مجدد حقوق مشروع زنان است، با اعتقاد راسخ به این که زنان و مردان از حیث کرامت برابر هستند، کلیسا را با سوالات عمیق و چالش برانگیزی روبرو می­ کند که به راحتی نمی­ توان از آنها گذر کرد.

به نقل از مدیر بین ­المللی شبکه­ جهانی دعای پاپ: «از سال ۲۰۱۳ کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است، اما کارهای زیادی پیش رو داریم که باید انجام شوند.» او همچنین اشاره می ­کند: به موجب تعمید، همه ما فراخوانده شده ­ایم تا از پیروان عیسی مسیح بوده، به او خدمت کرده و شاگرد مبلغ او باشیم. با این وجود در میان مومنان غیر روحانی، زنان آگاهانه و یا به صورت ناخودآگاه، به سطح پایین ­تری سقوط کرده ­اند. همانطور که پاپ فرانسیس به ما یادآوری کرد، بسیاری از زنان، تحت تاثیر روح ­القدس، کلیسا را با فداکاری قابل توجه و ایمان عمیق در بسیاری از نقاط جهان زنده نگه داشت ه­اند. ضروری است که آنان بیشتر و بیشتر در زمینه­ های تصمیم­ گیری شرکت کنند. حضور بیشتر زنان در کلیسا تغییر عمیق ذهنیت است.

هیچ کس به عنوان یک کشیش و یا اسقف تعمید داده نشده است؛ همه­ ما به عنوان افراد غیرروحانی تعمید گرفته­ ایم. امروزه ایجاد فرصت­ های گسترده ­تر برای حضور زنان در کلیسا بسیار ضروری است. ما باید بر حضور غیر روحانی زنان تاکید کنیم، زیرا زنان اکثرا کنار گذاشته می ­شوند. باید مشارکت زنان را به ویژه در مواردی که تصمیمات مهم گرفته می ­شود افزایش دهیم.

ما دعا می ­کنیم که افراد غیرروحانی به ویژه زنان، مسئولیت بیشتری در کلیسا بر عهده بگیرند، بدون این امر مهم از عقاید غیرروحانی آنان کاسته شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.