خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاثیر پاندمی ویروس کرونا بر امور مالی واتیکان

کرونا فشار سنگینی بر بودجه­ بارگاه مقدس وارد می­ کند و مانند هرجای دیگری در دنیا، بحران مالی حاصل از کرونا، کوچکترین کشور جهان را نیز تضعیف کرده­ است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از وب سایت la-croix یک مقام مسئول که از بهترین کارشناسان امور مالی واتیکان است، ابراز نگرانی کرد و گفت: به کجا می­ رویم؟ چگونه می­ توانیم این روند را اصلاح کنیم؟

دلیل نگرانی این مقام مسئول واضح و روشن است؛ بحران کرونا و هزینه های پروتکل های بهداشتی، فشار سنگینی بر بودجه­ بارگاه مقدس وارد می­ کند مانند هرجای دیگری در سراسر جهان، بحران مالی، کوچکترین کشور جهان را نیز تضعیف کرده­ است. نگرانی ها درخصوص میزان بودجه­ سالیانه اختصاص داده شده به کوریام روم رو به افزایش است.

براساس این گزارش، هزینه­ های بوروکراسی مرکزی کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۹ به ۳۱۸ میلیون یورو رسیده بود درحالی که درآمد کلیسا ۳۰۷ میلیون یورو بوده و با ۱۱ میلیون یورو کسری مواجه شد. ۱۰۰ میلیون یورو کسری بودجه برای سال ۲۰۲۰ پیش­ بینی شده است.

درحالیکه واتیکان ارقام دقیقی منتشر نکرده است، این بحران در حقیقت سه منبع مهم تأمین بودجه­ امور مالی واتیکان را که عبارتند از موزه­ ها، کمک ­های مالی مردمی و درآمد مالی، نیز تضعیف کرده ­است.

به گفته مسئول ارگان مدیریت بودجه­ شهر کوریا، اسقف نونزیو گالانتیو، بدون شک کاهش چشمگیری که در درآمد ما وجود دارد، ما را ملزم به کاهش هزینه­ ها می کند.

اسقف نونزیو گالانتیو با اشاره به جمع آوری سالیانه از میان کاتولیک­ های جهان ادامه داد:  اظهار نظر درباره پیترپنس، بسیار زود است. این اقدام معمولا در اواخر ژوئن و یا اوایل ژوئیه، نزدیک مراسم مقدس پیتر و پل برگزار می ­شد. اما امسال به دلیل قرنطینه و بسته­ شدن کلیساها، این امر در چهارم اکتبر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قریب به یک سوم بودجه­ بارگاه مقدس از این طریق حاصل می شود، خاطرنشان کرد: ما تصمیم گرفته­ ایم که سختی­ های خاص مستاجرین را در نظر بگیریم، زیرا شرایط، به ویژه در مغازه ­ها، زمان بیشتری خواهد برد تا به حالت عادی بازگردد. از این رو ما نمی­ خواهیم مشکلات بیشتری برای آنان ایجاد کنیم در نتیجه میزان کسری بودجه­ ۱۰۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می شود.

اسقف گالانتینو در ادامه بیان کرد: با کاهش چشمگیر درآمد طبیعی است که هر بخش هزینه­ های خود را مورد بررسی قرار دهد اما کمک­ های مالی به افراد فقیر را کم نمی کنیم.

ممنوعیت اخراج کارکنان از ادرات

یک مقام رسمی واتیکان اظهار داشت: پاپ فرانسیس خواستار کاهش بودجه و هزینه­ ها است در حالی که اخراج کارکنان را ممنوع کرده است.

تعویق کنفرانس­ ها و سفرها

از دبیرخانه­ ها خواسته شده است تا تعداد سمینارها را کاهش دهند. در برخی از این نهادها کارمندان غیرروحانی دیگر مجاز به اضافه کاری نیستند، تا به این وسیله هزینه ­ها و مشکلاتی که در امور مالی واتیکان به وجود آمده کاهش یابند. برخی از ارگان­ های مذهبی دیگر حق­ الزحمه­ ای بابت نوشتن گزارش به مشاوران خود پرداخت نمی کنند..

اسقف گالانتینو متذکر شد: لازم است برگزاری کنفرانس­ ها و سفرها را متوقف کرده و خریداری برخی از مواد را محدود کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.