خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش جرایم مربوط به نفرت نژادی و مذهبی در انگلیس

براساس آمار تازه وزارت کشور انگلستان جرائم مرتبط با خشونت مذهبی و نژادی در انگلستان و ولز در ماه ژوئن و جولای افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس آمار تازه وزارت کشور انگلستان جرائم مرتبط با خشونت مذهبی و نژادی در انگلستان و ولز در ماه ژوئن و جولای افزایش چشمگیر داشته است که بنا بر این گزارش می تواند مرتبط با جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است و تظاهرات های ضد نژادپرستانه و حامی اقلیت های مذهبی و نیز فعالیت های گروه های راست افراطی در انگلیس باشد. 

پلیس می گوید تعداد پرونده های توهین و خشونت مذهبی در ماه ژوئن با ۳۴ درصد افزایش به ۶۶۹۷ پرونده رسیده است و در ماه جولای افزایش ۱۷ درصد دیگر نیز افزایش یافته است. این میزان خشونت در ماه مارس و می که انگلیس به دلیل کرونا اعلام قرنطینه کرده بود کاهش یافته بود.

وزارت کشور می گوید افزایش این خشونتها احتمالا با مرگ جرج فلوید و اعتراضات مرتبط با آن در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس مرتبط است.

جرج فلوید سیاه پوستی بود که پلیس مینه سوتا با قرار دادن زانوی خود بر گردن او به مدت ۸ دقیق باعث مرگش شد. کشته شدن فلوید اعتراضات وسیعی را در آمریکا نسبت به نژادپرستی سیستماتیک به راه انداخت. این اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز سرایت کرد.

گزارش وزارت کشور انگلیس نشان می دهد جرائم مرتبط با نفرت مذهبی و نژادی ثبت شده توسط پلیس در سال ۲۰۲۰ هشت درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. تعداد ۱۰۵۰۹۰ پرونده توهین و خشونت مذهبی و نژادی در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است. این تعداد در سال قبل ۹۷۴۴۶ پرونده بوده است.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.