خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن‌های مذهبی هندوها و احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

همزمان با افزایش رقم روزانه مبتلایان جدید، نگرانی هایی درباره احتمال شدت گرفتن سرایت ویروس کرونا در دوره جشن‌های مذهبی هندوها در ماه های اکتبر و نوامبر افزایش یافته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همزمان با افزایش رقم روزانه مبتلایان جدید، نگرانی هایی درباره احتمال شدت گرفتن سرایت ویروس کرونا در دوره جشن‌های مذهبی هندوها در ماه های اکتبر و نوامبر افزایش یافته است.

بزرگترین اجتماعات مردم هند در هنگام برگزاری جشن‌های مذهبی هندو‌ها و جشنواره‌های این کشور شکل می‌گیرد و مسئولان وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند نگران هستند جمعیت زیادی از مردم در این مراسم شرکت کنند.

آن‌ها از تبدیل شدن این جشن‌ها به عاملی برای ابتلا بیشتر مردم هند به بیماری کووید ۱۹ و از دست دادن اعضای خانواده‌های هندی در واهمه هستند.

هارش واردهان، وزیر بهداشت هند در این راستا گفت: در مذاهب مختلف، هیچ رهبر دینی نمی‌گوید که با خطر انداختن جان مردم، جشن گرفته شود. چه معنی دارد که اینگونه جشن‌های پر خطر برگزار شود.

وی افزود: از همه مردم هند می‌خواهم جشن‌ها را با خانواده درخانه خود بگیرند. من نمی‌دانم چه نیازی است که باید حتما به جشنواره‌ها رفت، بعضی‌ها هم اگربه دلیل احساسات و تعلقات مذهبی مجبور هستند به این محل‌ها بروند، خواهش می‌کنم فاصله فیزیکی را رعایت و از ماسک استفاده کنند؛ بنابراین گزارش در برخی از ایالت‌ها، مردم در یکی دوماه اخیر بدون توجه به شیوع ویروس کرونا جشن‌های مختلفی برگزار کردند که به افزایش مبتلایان و فوتی‌ها منجر شد.

به گزارش صدا و سیما، در این روزها و روزهای آتی بزرگترین جشن‌های مذهبی هندوها و جشنواره‌های مشهور این کشور برگزار می شود و از هم اکنون دولت مرکزی هند اعلام کرده است برنامه برای برپایی این جشن‌ها ندارد و از مردم خواست این جشن‌ها را در خانه و یا گروه‌های کوچک برگزار کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.