خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از چین نمی‌ترسیم و به حمایت از مسلمانان ایغور ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر کانادا:

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: در مسائل حقوق بشری، کشورش مرعوب چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا نخواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جاستین ترودو که هفته پیش از رفتار چین با اقلیت مسلمانان ایغور و دیگر اقوام این کشور انتقاد کرده بود بار دیگر تأکید کرد به انتقادات خود از وضعیت حقوق بشر در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا ادامه خواهد داد.

مسلمانان ایغور اقلیتی قومی-مذهبی در استان سین کیانگ در غرب دور چین هستند که دهه‌ها است تحت فشار حزب کمونیست این کشور زندگی می‌کنند. چین بیش از یک میلیون مسلمان ایغور را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی به زندان انداخته و از آنها بیگاری می‌کشد. تدریس قرآن، حجاب اسلامی، انتشار عقاید مذهبی و حتی داشتن ریش در این استان ممنوع است.

نخست وزیر کانادا گفت: ما از چین نمی‌هراسیم و همچنان با صدای بلند خواستار رعایت حقوق بشر در این کشور (در حق مسلمانان ایغور گرفته تا مردم هنگ‌کنگ) هستیم.

به گزارش شفقنا، کانادا به یک زوج مخالف هنگ کنگی شهروندی اعطا کرده و همین موضوع باعث عصبانیت مقامات چین شده است به طوریکه سفیر این کشور در اتاوا در تهدیدی آشکار اعلام کرد اعطای حق شهروندی به مخالفان حکومت چین امنیت ۳۰۰ هزار کانادایی را که در قلمروی چین زندگی می‌کنند به خطر خواهد انداخت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.