خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مأموریت ما نشر آثار تخصصی در حوزه مطالعات معنوی برای نخبگان است

مدیر انتشارات معنویت پژوهی گفت: چشم‌انداز ما این است که برترین ناشر تخصصی در حوزه مطالعات معنوی باشیم و آثارمان بتواند استقلال این حوزه مطالعاتی را نشان دهد بنابراین انتشارات معنویت پژوهی مأموریت خود را نشر آثار تخصصی در حوزه مطالعات معنوی برای نخبگان می‌داند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عبدالمجید سراجی‌زاده، مدیر انتشارات معنویت پژوهی در خصوص اهداف این انتشارات گفت: ازآنجاکه این انتشارات وابسته به پژوهشکده مطالعات معنوی است با هدف نشر آثار تولید شده و آثار مربوط به آن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: انتشار و تولید سایر آثار پژوهشی در حوزه مطالعات معنوی و حوزه آسیب‌شناسی معنوی به‌ویژه معنویت‏های نوظهور در راستای شناساندن و مقابله با آن‌ها از دیگر اهداف راه‌اندازی این انتشارات است.
سراجی زاده با بیان این‌که انتشارات معنویت پژوهی از اواخر سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است، بیان داشت: کتاب فراسوی حلقه (بررسی انتقادی عرفان حلقه “کیهانی”) نوشته سرکار خانم دکتر فاطمه مغیثی، کتاب نگاهی متفاوت به قانون جذب نوشته حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، کتاب «چه کنم؟» از مجموعه کتب مراقبت معنوی و ویژه‏نامه نمایشگاه معنویت‏های نوظهور زیر نظر قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتبی است که در این انتشارات تاکنون منتشر شده است.

مدیر انتشارات معنویت پژوهی ابراز کرد: کتاب خودکاوی معنوی نوشته حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف در حال انتشار است و به‌زودی در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان عرصه معنویت‌های نوظهور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به چشم‌اندازهای پیش‌روی این انتشارات اظهار داشت: امیدواریم این انتشارات همسو با پژوهشکده مطالعات معنوی بتواند عرضه‌کننده آثاری مفید و مورد نیاز در حوزه مطالعات معنوی باشد و جامعه علمی را بیش از گذشته با این حوزه مطالعاتیِ آشنا کند.

سراجی زاده بیان کرد: ما معتقدیم که معنویت یک حوزه مطالعاتی مستقل در بین علوم اسلامی و انسانی است پس نمی‌توانیم معنویت را به معنای علم عرفان یا علم اخلاق در نظر بگیریم. در حوزه مطالعات معنوی با پرسش‏هایی روبرو هستیم که متفاوت با مسائل علوم عرفان، اخلاق، کلام و فلسفه است.

وی ادامه داد: بنابراین فکر می‌کنیم که یک حوزه مطالعاتی مستقل به نام معنویت پژوهی وجود دارد. چشم‌انداز ما این است که برترین ناشر تخصصی در حوزه مطالعات معنوی باشیم و آثارمان بتواند استقلال این حوزه مطالعاتی را نشان دهد بنابراین انتشارات معنویت پژوهی مأموریت خود را نشر آثار تخصصی در حوزه مطالعات معنوی برای نخبگان می‌داند.

مدیر انتشارات معنویت‌ پژوهی در پایان گفت: علاقه‌مندان به خرید آثار منتشر شده در حوزه مطالعات عنوی می‌توانند به فروشگاه اینترنتی این انتشارات به نشانی مراجعه کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.