خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

این کتاب به مهم ترین سوالات فرزندانتان درباره خدا پاسخ می دهد

«و خدایی که در این نزدیکی است: پرسش های فرزندم درباره خدا» به قلم مسلم گریوانی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم چاپ شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «و خدایی که در این نزدیکی است» عنوان کتابی است که به مهم ترین سوالات بچه ها درباره خدا به صورت روشمند و کاربردی پاسخ می دهد.

این اثر به انگیزه تأمین نیاز والدین، مربیان و معلمان جهت پاسخ گویی به پرسش های کودکان و نوجوانان درباره خدا نگارش یافته است. همچنین این اثر به تربیت ایمانی و درونی کودک پرداخته و به شیوه ها و مراحل پرورش ایمان کودک و نوجوان به خدا نیز توجه کرده است.

سؤالاتی همچون: «بابا! مامان! خداکجاست؟»، «خدا هم شیرینی دوست داره؟»، «خدا چه رنگیه؟»، «چطور خدا همه جا هست؟»، «پس چرا خدا را نمی بینیم؟»، «آیا خدا می خوابد؟»، «چرا خدا ما را آفریده؟»، «چه کسی خدا رو آفریده؟»، «از کجا معلوم خدا یکیه؟» و… در این کتاب به آن پاسخ داده شده است.

«در نظر گرفتن پاسخ ها برای سنین مختلف پیش دبستانی، دبستانی و راهنمایی»، «بیان شیوه پرورش ایمان کودکان و نوجوانان برای والدین و مربیان مهد و مدرسه»، «اثبات و معرفی ساده و علمی و عقلی خدا برای خود والدین و مربیان»، «چند نمونه از داستان ها و اشعار جذاب و شیرین درباره خدا و کودک» و… از جمله شیوه ها و مطالب تدوین شده در این کتاب می باشد.

«و خدایی که در این نزدیکی است: پرسش های فرزندم درباره خدا» به قلم مسلم گریوانی در ۲۷۱ صفحه از سوی انتشارات بوستان کتاب قم در سال ۱۳۹۶ چاپ شده است.

این کتاب در سه بخش کلی تنظیم شده است؛

بخش نخست: چگونه خدا را به فرزندان خود معرفی کنیم؟(پاسخ به پرسش های کودکان و نوجوانان درباره خدا)

بخش دوم: چگونه ایمانِ فرزندان را شکوفا کنیم؟

بخش سوم: پیوست ها؛ بیشتر بدانیم.«و خدایی که در این نزدیکی است: پرسش های فرزندم درباره خدا» نوشته مسلم گریوانی

حجت الاسلام مسلم گریوانی در بخش اول در سه فصل به موضوعات کلیات تربیت اعتقادی کودکان، مراحل رشد ذهنی کودکان و نوجوانان، مراحل رشد مذهبی کودکان و نوجوانان و شیوه های پاسخ‌گویی به کودک و نوجوان پرداخته است.

نگارنده در فصل دوم کتاب مطالبی همچون: چهار نکته اساسی، شیوه ها و مراحل پروش ایمان در فرزندان، شیوه های پرورش ایمان در کودک و نوجوانان و معرفی رفتاری و عملی خدا پرا بررسی کرده است.

مسلم گریوانی در بخش سوم نیز در چهار پیوست با عنوان های؛ نمونه‌ای از تأثیر بزرگ ترها بر کودک، چند نمونه از داستان ها درباره خدا و کودک، چند نمونه از اشعار، و ذهنیت خود را از خدا تغییر دهیم، مجموعه‌ای از داده ها درباره دو بخش پیشین را مطرح کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.