خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس یک بار دیگر خواستار حضور بیشتر زنان در امور کلیسا شد

زنان کاتولیک می گویند: فقط سخنرانی کافی نیست

پاپ فرانسیس گفت: ما باید برای حضور بیشتر زنان در امور کلیسا و در جاهایی که تصمیمات مهم گرفته می شود تلاش کنیم تا زنان در نهادهای مسئولیتی در کلیسا مشارکت بیشتری داشته باشند بدون اینکه چهره مریم مقدس را لکه دار کنند. 

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از مجله آمریکایی در صد و سومین سالگرد گردهمایی به مناسبت ظهور مریم مقدس بر سه کودک زائر در فاطیما، اسقف خوزه اورنلاس خواستار ایجاد تغییرات شد. وی در این فراخوان، پس از تکرار پیام پاپ فرانسیس و با ارزش شمردن نقش زنان، گفت: امروزه زنان قطعا نقش به سزایی در موفقیت وزارتخانه های مختلف کلیسا دارند.

پاپ همچنین در حضور مردمی که در زیر چترها در واتیکان گرد آمده بودند گفت: ما باید برای حضور بیشتر زنان در امور کلیسا و در جاهایی که تصمیمات مهم گرفته می شود تلاش کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که زنان در نهادهای مسئولیتی در کلیسا مشارکت بیشتری داشته باشند، بدون اینکه چهره مریم مقدس را لکه دار کنند.

وی همچنین اشاره کرد: امسال به دلیل همه گیری، افراد کمتری در مراسم زیارت اکتبر به پناهگاه فاطیما آمده اند و کمتر از ۶۰۰۰ نفر از سراسر دنیا در این مراسم شرکت کرده اند.

در این مراسم اسقف اورلناس، در پی اعتراضی که از سوی برخی زنان کاتولیک انجام شده بود، بر لزوم ارائه ی فرصت های واقعی برابر برای رهبری زنان در کلیسا تاکید کرد. پیش از این اعتراضاتی از سوی زنان انجام شده بود، مبنی بر اینکه این سخنرانی ها فقط در حد حرف انجام می شود و عملا به زنان اجازه ی حضور بیشتر داده نمی شود.

وی گفت: تأکید بر حضور بیشتر زنان در امور کلیسا فقط به دلیل توازن قدرت و یا تاثیر در سازمان های عملیاتی کلیسا نیست بلکه هدف تغییر الگو است. رهبری کلیسایی فقط بر اساس ایده قدرت نیست و این مشارکت باید در همه ی جوانب زندگی، مراقبت و خدمات، با عشق الهی انجام پذیرد.

اما برخی از سخنگویان زن کاتولیک در مورد پیام پاپ اظهار نظر کردند که آن ها از شنیدن سخنرانی های ترویج حضور زنان در کلیسا بدون اقدامات عملی خسته شده اند.

ناتالیا لی، استاد علوم دینی در دانشگاه منهتن نیویورک، پیش تر گفته است که ابراز امیدواری و دعا برای حضور زنان کافی نیست و روحانیون باید در تمام سطوح، تعهد عملی از خود نشان دهند.

پس از سخنرانی اسقف در این مراسم، در مورد اهمیت مریم مقدس و بقیه زنان نزدیک به عیسی(ع) در کلیساهای اولیه و ستودن نقش او، ماریا کلارا بینگر، استاد الهیات در دانشگاه کاتولیک پاپی ریودوژانیرو برزیل، از این اظهارنظر اسقف ابراز رضایت کرد و با ارسال پیامی افزود: نگرش عیسی با زنان انقلابی است که متاسفانه هنوز نادیده گرفته می شوند.

اعتراضات زنان مسیحی در مورد مغایرت هایی که در سخنرانی ها و اقدامات عملی روحانیون وجود دارد همچنان ادامه دارد و آن ها خواستار اقدامات عملی برای حضور بیشتر زنان در امور کلیسا هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.