خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا موجب تعمیق اختلاف بین یهودیان متدین و سکولار شد + فیلم

شبکه المیادین گزارش داد:

شبکه المیادین گزارش داد: شیوع ویروس کرونا باعث تعمیق اختلاف بین یهودیان متدین و سکولار شد؛ طرف یکدیگر را متهم می‌کنند که عامل از کتنرل خارج شدن شیوع کرونا هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هانی فحص گزارشگر شبکه المیادین گفت: پیامد‌های شیوع ویروس کرونا در رژیم اسرائیل، فقط محدود به بحران‌های بهداشتی، اقتصادی و سیاسی نبوده است، بلکه همچنین باعث تعمیق شکاف بین یهودیان متدین و سکولار شده است.

دو طرف یکدیگر را متهم می‌کنند که عامل از کتنرل خارج شدن شیوع کرونا هستند. به این علت که بیشتر مناطق قرمز شیوع کرونا مناطقی است که یهودیان متدین در آن زندگی می‌کنند، این گروه با انتقادات و اتهاماتی روبرو شده اند که به توصیه‌ها پایبند نیستند و به برگزاری تجمع‌های دینی، مراسم دینی و تشییع جنازه ادامه می‌دهند.

کرونا در مدارس دینی یهودیان به شدت شیوع پیدا کرده است، در حالی که بعضی از خاخام‌ها اصلا وجود کرونا را نفی می‌کنند. این خاخام‌ها معتقدند سکولار‌ها کرونا را مطرح کرده اند تا به جوامع متدین ضربه بزنند.

یهودیان متدین هم در مقابل می‌گویند ظلم در حق آن‌ها باعث شده است که در مناطق با تراکم جمعیت بالا زندگی کنند و فرزندان شان هم در کلاس‌های شلوغ تحصیل کنند.

یهودیان متدین معتقدند سکولار‌ها به دنبال اعمال محدودیت بر آن‌ها هستند و رژیم اسرائیل را به جلوگیری از ادای مناسک واجب دینی خود متهم می‌کنند. در حالی که به سکولار‌ها اجازه می‌دهند برای تظاهرات، تجمع کنند.

ناظران صهیونیستی می‌گویند بنیامین نتانیاهو به این علت تعطیلی و قرنطینه عمومی اعلام کرد که مجبور نباشد فقط مناطق قرمزی را که یهودیان متدین در آن زندگی می‌کنند، قرنطینه کند زیرا نتانیاهو نمی‌خواهد احزاب یهودیان متدین را خشمگین کند. این احزاب تهدید کرده بودند اگر فقط مناطق آن‌ها قرنطینه شود، از کابینه خارج خواهند شد.

منبع: صداوسیما

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.