خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرخش ۱۸۰ درجه ای اونجلیست‌ها نسبت به دونالد ترامپ

بسیاری از مسیحیان انجیلی آن شوق و رغبتی که در انتخابات گذشته برای موفقیت ترامپ داشتند را با توجه به رفتارها و گفتار‌های غلط و ناپسند وی، دیگر ندارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمتر از ۱۵ روز به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نمانده است که فکر و ماهیت درونی دونالد ترامپ برای مسیحیان انجیلی بیشتر نمایان شده است. در حالی که پیش از این بسیاری از مسیحیان انجیلی آن شوق و رغبتی که در انتخابات گذشته برای موفقیت ترامپ داشتند را با توجه به رفتارها و گفتار‌های غلط و ناپسند وی، دیگر ندارند و در حال حاضر محبوبیت او در میان اونجلیست ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اخیرا ترامپ بعد از ماجرای ابتلایش به بیماری کرونا، در جمع مسیحیان انجیلی حاضر شد و برای تحقق سیاست های انتخاباتی خود، اینگونه خود نمایی کرد: شما هرآنچه که می خواهید باید انجام بدهید شما نیاز به رئیس قدرتمند دارید. افرادی به من گفتند تو خیلی مشهور و محبوب هستی اما من در جواب آنها باید بگویم من بعد از عیسی مسیح مشهور ترین شخص جهان هستم و من برای مشهور تر شدن از عیسی مسیح رقابت نخواهم کرد.

این سخنرانی دونالد ترامپ بازهم چهره خود شیفتگی وی را برای مسیحیان انجیلی هویدا کرد و بسیاری از آنان به مخالفت های جدی با وی برخاستند. گروهی از سیاسیون آمریکایی اظهارات ترامپ را غیر قانونی اعلام کردند و او را برای سیاست آمریکا فاقد صلاحیت لازم مطرح می کنند.

مسیحیان انجیلی در پاسخ خودستایی های ترامپ اعلام کردند: او می توانست ایمان خود را حفظ کند و ایمان درست و صحیح را به مردم نشان بدهد اما او با استفاده ابزاری از کتاب مقدس، فقط به اهداف شخصی خود فکر می کند. او در این سال ها از مسیحیان انجیلی برای اهداف سیاسی خود استفاده کرد.

با توجه به بحران مرگبار کرونا و اعتراضات مردمی، مسیحیان اوانجلیست به این باور رسیدند که دونالد ترامپ هرگز نتوانست مسیحیان را نجات بدهد چه برسد به اینکه عیسی مسیح را نجات بدهد. او برای نجات خود از کارزار انتخابات پیش رو، به مسیحیان انجیلی نیازدارد.

مسیحیان انجیلی با صدور بیانیه مفصل خطاب به رئیس جمهور فعلی آمریکا خاطر نشان کردند: آقای رئیس جمهور، روزهای استفاده از باور های ما مسیحیان انجیلی به سود شما به پایان رسیده است و دیگر از حمایت ما برخوردار نخواهید شد.

این بخش از جامعه آمریکا که در سال ۲۰۱۶ برای موفقیت دونالد ترامپ، دائما در حال دعا و پرستش بودند تا به خیال خود فرزند عیسی مسیح بر آنان سلطنت کند حالا به اینجا رسیده‌اند که برای نجات و رهایی از ترامپ، دوباره دست به دامان عیسی مسیح شده‌اند که او را از سیاست آمریکا برای همیشه خارج کند.

منبع: رهپویان هدایت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.