خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت عربستان از کارزار اسلام‌ستیزی مکرون!

درحالی که کارزار اسلام‌ستیزی دولت فرانسه منجر به تعطیلی چندین مسجد و نهاد اسلامی شده، اکنون گزارش‌ها از چراغ سبز عربستان به مکرون حکایت دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت امانوئل مکرون در کارزار اخیر خود علیه مسلمانان این کشور که به تعطیلی ده‌ها نهاد اسلامی نیز منجر شده، از حمایت عربستان سعودی برخوردار است.

روزنامه «لوبینیون» فرانسه با اشاره به حمایت عربستان از کارزار اخیر علیه اقلیت مسلمانان این کشور، نوشته: این حمایت از کشوری به این حجم، غیرقابل پیش‌بینی بود، اما سران عربستان، و بطور ویژه محمدبن‌سلمان، پس از ماجرای خاشقچی، سخت به دنبال بهبود چهره خود در غرب هستند.

لوبینیون افزوده: مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در جنگ علیه «اسلام‌گرایی»، پس از برخورداری از حمایت عربستان در این کارزار، هم‌پیمان غیرمنتظره‌ای پیدا کرده است. این موضع سعودی، با کارزاری که کاخ الیزه علیه اقلیت مسلمان راه انداخته، هماهنگ و هم‌سو است.

عربستان و مقامات آن، از طریق اصلاحات مدرن، به شدت درصدد بهبود چهره خود در غرب هستند تا از حمایت آن‌ها برخوردار شوند. عربستان کتاب‌های درسی خود را بازنگری می‌کند تا محتواهای ضد یهودی را با محتواهایی پیرامون تسامح دینی و اجتناب از تحقیر یهود جایگزین کند. همچنان که در سخنرانی امام مسجدالحرام در مکه، این نکته آشکار بود و او از روابط دوستانه پیامبر اسلام با یهود سخن گفت که تعجب خیلی‌ها را برانگیخت.

به گزارش رسا، ملک سلمان بن عبدالعزیز، با اینکه هنوز آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیست، اما در ماه فوریه از خاخام دیوید روزن استقبال و با او دیدار کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.