خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نسخه ۲۰۲۱ میلادی کتاب «پانصد مسلمان موثر جهان» منتشر شد

رهبران ایران، اردن، عربستان سعودی و همچنین شیخ الازهر در صدر لیست آخرین نسخه از کتاب «پانصد مسلمان موثر جهان» قرار گرفتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آخرین نسخه از کتاب «پانصد مسلمان موثر جهان» به تازگی منتشر شد؛ این کتاب در هر سال به طبقه‌بندی مسلمانان جهان بر حسب تاثیرگذاری آنها در جهان می‌پردازد.

رهبران ایران، اردن، عربستان سعودی و همچنین شیخ الازهر به عنوان تاثیرگذارترین مسلمانان جهان در صدر این لیست قرار گرفته اند.

چندسالی است که لیستی از ۵۰۰ مسلمان که بیشتری تاثیرگذاری را در جهان داشته اند در قالب کتابی با عنوان پانصد مسلمان موثر جهان منتشر می شود.

در سالهای گذشته مسلمانان آمریکا با ۴۰ نفر در صدر مسلمانان شاخص این لیست  (از نظر تعداد) قرار داشته اند. کشورهای پاکستان با ۳۳ نفر، عربستان با ۳۲ نفر، مصر و انگلستان نیز با ۲۷ نفر نیز در رده های بعدی بودند.

در میان مسلمانان آمریکایی، سیدحسین نصر استاد ایرانی مطالعات اسلامی دانشگاه جرج واشینگتن و شیخ حمزه یونس هانسون مدیر کالج زیتونه در برکلی چند سالی است که در صدر لیست مسلمانان آمریکا قرار گرفته اند.

کتاب «پانصد مسلمان موثر جهان» توسط مرکز سلطنتی برای مطالعات راهبردی در مستقر در اردن و مرکز شاهزاده ولید بن طلال برای تفاهم اسلامی – مسیحی در دانشگاه جورج تاون آمریکا تهیه و منتشر می‌شود.

به گزارش شفقنا، مرکز سلطنتی برای مطالعات راهبردی در مستقر در اردن امسال ۳۲ تن از مسلمان را به این لیست خود اضافه کرد که هفت نفرشان آمریکایی هستند.

پانصد مسلمان موثر جهان

این مرکز می گوید انتشار این لیست در حقیقت با هدف کشف فرصت های تازه برای جهان اسلام صورت می گیرد و هرمسلمانی که تاثیری روی کشور خود یا جهان گذاشته در این فهرست جای گرفته است.

برای مشاهده این کتاب و نسخه‌ سال‌های قبل کلیک کنید

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.