خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقلیت های مذهبی و غیرمذهبی در انتخابات آمریکا

آنچه باید از انتخابات امریکا بدانیم (2)

جامعه غیرمذهبی آمریکا علاقه ای به مشارکت در انتخابات ندارد و ۶۹ درصد افراد غیرمذهبی اقدامات ترامپ را تایید نمی کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اقلیت غیرمذهبی آمریکا بنا به تحقیقات نظرسنجی گالوپ پنج درصد از جمعیت جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند. اما نکته این است که این جمعیت چندان علاقه ای به مشارکت در انتخابات آمریکا ندارد و ۶۹ درصد افراد غیرمذهبی اقدامات ترامپ را تایید نمی کنند.

در انتخابات ۲۰۱۶ نیز برآورد می شود که تنها ۱۵ درصد رای دهندگان افراد غیرمذهبی بوده‌اند، درصدی کمتر از جمعیتی واقعی‌شان در آن زمان. وقتی افراد غیردیندار رأی می دهند آشکارا به سمت دمکرات ها چرخش دارند.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۷ درصد از کسانی که اعتقادات دینی نداشتند به کلینتون رای داده بودند. آخرین برآورد پیو این است که ۷۲ درصد افراد غیر مذهبی به بایدن رأی خواهند داد. شواهد این فرض را تایید می کنند که بایدن اکثریت قابل توجهی از آراء این گروه را به دست خواهد آورد، البته اگر آنها اقدام به رای دادن کنند.

بزرگترین و قدرتمندترین اقلیت مذهبی آمریکا

یهودیان بزرگترین و در عین حال قدرتمندترین اقلیت مذهبی آمریکا را تشکیل می دهند. یهودیان دو درصد از جامعه بزرگسال امریکا را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۱۶ تقریبا از هر ده نفر یهودی هفت نفرشان به نامزد دمکرات خانم هیلاری کلینتون رای دادند.

براساس نتایج نظرسنجی گالوپ ۷۰ درصد یهودیان آمریکا در چهار سال گذشته با اقدامات ترامپ مخالف بوده اند. البته این نکته را باید در نظر داشت این نظرسنجی بر اساس مصاحبه با گروه نسبتاً کوچکی از یهودیان در سال ۲۰۲۰ انجام شده است. مطابق با نتایج این تحقیق چرخش چندان زیادی در دیدگاه یهودیان طرفدار حزب دمکرات دیده نمی شود و به احتمال زیاد آراء یهودیان آمریکا بیشتر به سبد دمکرات‌ها ریخته خواهد شد.

گذشته از یهودیان، حدود ۲ تا ۴ درصد جمعیت آمریکا را مسلمانان، بودایی ها، هندوها و طرفداران دیگر ادیان تشکیل می دهند. این گروه های مذهبی اغلب نمره قبولی به اقدامات ترامپ نمی دهند. اما در مورد نسبت بین حزب دمکرات و بودایی ها این مساله فرق می‌کند. هر چند کاملا هریس به عنوان معاون ترامپ یک باپتیست معرفی می‌شود، اما مادرش یک هندو است. موضوعی که ممکن است باعث تقویت موقعیت دمکرات ها در میان اقلیت هندو در امریکا شود. اما نقش کاملا هریس چیزی بیشتر از این هاست.

در تیم بایدن کاملا هریس باید ایفاگر نقش زن رنگین پوستی باشد که توانسته در جامعه به شدت قشربندی شده آمریکا در یک جایگاه مهم سیاسی قرار بگیرد. کسی که لحن و سبک گفتاریش در نخستین مناظره در مقابل مایکل پنس نویدبخش ظهور یک سیاستمدار موفق رنگین پوست در صحنه سیاسی آمریکا بود.

منبع: محمد عاملی، پژوهشگر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.