خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگاهی به تاریخ توحش فرانسه در برابر مسلمانان / ژست صلح و آزادی بیان!

بنا بر اعلام الجزایری‌ها، سربازان فرانسوی در طول حضورشان در الجزایر، بیش از یک میلیون الجزایری را تنها به جرم مقاومت در برابر استعمار و استقلال خواهی شکنجه کرده و یا به قتل رساندند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار کاریکاتور های موهن به پیامبر(ص)، گفته است که اسلام دینی افراطی و تروریستی است. مکرون در توییترش هم نوشته است که هیچ چیزی هرگز باعث نمی‌شود که عقب بنشینیم. همواره در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد.

‌فرانسوی‌ها با تعمیم جنایات داعش و گروه‌های تکفیری در سوریه به کل اسلام، نتیجه گرفته‌اند که اسلام، دینی تند و تروریستی است و خودشان را مدافع کرامت انسانی می‌دانند. اما جالب است بدانیم که دویست سال پیش از ظهور داعش و امثالهم، آبا و اجداد مکرون بودند که با جنایت‌های متعددی علیه بشریت، معنای تازه‌ای به تروریسم و جنایت بخشیدند.

نگاهی به تاریخ توحش فرانسه

‌‌در آغاز دهه هجده میلادی، فرانسه به بهانه آن که فرمانروای الجزایر، سه سال پیش از آن، برای وصول هفت میلیون فرانک طلب این کشور از فرانسه، پاریس را تهدید کرده بود و با هدف تسلط بر الجزایر، به این کشور حمله کردند. ‌بنا بر اعلام الجزایری ‌ها، سربازان فرانسوی در طول حضورشان در الجزایر، بیش از یک میلیون الجزایری را تنها به جرم مقاومت در برابر استعمار و استقلال خواهی شکنجه کرده و یا به قتل رساندند.

نگاهی به تاریخ توحش فرانسه در برابر مسلمانان / ژست صلح و آزادی بیان!

‌فرو کردن قربانیان در فاضلاب و آب منجمد از روش‌های رایج فرانسوی‌ها در شکنجه مردم الجزایر بود. سر بریدن مردم نگون بخت الجزایر هم به تفریحی می‌ماند که این قوم متمدن در اوقات فراغتشان از تجاوز و تعرض انجام می‌دادند. ‌الجزایر بیش از آنکه نماد جنگ های استقلال طلبانه و مبارزه با استعمار باشد، یاد آور جنایاتی است که فرانسوی‌ها علیه مسلمانان مرتکب شدند. الجزایر قبل از آنکه به مبارزات امثال عبدالقادر مشهور شده باشد، به وحشیگری کسانی معروف است که امروز نوه نتیجه‌شان از پاسداشت کرامت انسانی می‌گویند.

نگاهی به تاریخ توحش فرانسه تاریخ توحش فرانسه

‌البته فقط الجزایر نبود. مکرون درحالی مدافع صلح و ارزشهای جهانی شده است که کشورش تا همین چند دهه قبل علاوه بر الجزایر، برزیل، گینه، مراکش، تونس، بنین، بورکینافاسو، ساحل عاج، مالی، موریتانی، نیجریه، توگو، سنگال، آفریقای مرکزی، گابن، کنگو، چاد و کامرون را هم تحت استعمار خود در آورده بود. ‌این هم از عجایب و طنز روزگار است. آنهایی که در خشونت علیه بشریت روی هرچه تروریست و جنایتکار است را سفید کرده‌اند، برایمان ژست صلح‌طلبی و احترام به عقاید می‌گیرند.

منبع: رجانیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.