خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر فرقه جنسی در آمریکا به ۱۲۰ سال حبس محکوم شد

کیت رینیری، رهبر فرقه جنسی در آمریکا در دادگاهی در شهر نیویورک حاضر شد و قاضی حکمش را صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «کیت رینیری»، بنیان‌گذار فرقه جنسی «نکسیوم» سال پیش به جرایم سازمان‌یافته، قاچاق جنسی و در اختیار داشتن تصاویر مستهجن کودکان محکوم شده بود. روز سه‌شنبه ۲۷ اکتبر، قاضی رأی او را صادر کرد.

او به عنوان رهبر گروه، زن‌هایی را به عنوان برده به استخدام در می‌آورد و آن‌ها را مجبور به اعمال منافی عفت می‌کرد.

دادستانی می‌گوید که این مرد ۶۰ ساله «خسارت‌های غیرقابل جبرانی» به قربانیانش وارد کرده و باید سال‌های سال پشت میله‌های زندان باشد. قاضی به جز حکم زندان، آقای رینیری را محکوم به پرداخت یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلار کرده است.

آقای رینیری در جریان دادگاهی که سال پیش برگزار شد، از خود هیچ دفاعی نکرد. وکلایش در دفاع از او می‌گفتند که او بی‌گناه است. به گفته وکلا کل این محاکمه، حاصل کارزار رسانه‌ها و شاهدانی است که «شهادت دروغ» داده اند.

در میان رهبران نکسیوم، تنها کسی که اتهام‌های خود را نپذیرفت و تا پای دادگاه رفت، همین آقای رینیری بود.

روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ گزارشی تحقیقی درباره این فرقه جنسی منتشر کرد که مبنایی شد تا دادستانی درباره این گروه تحقیق کند. کیت رینیری، بعد از انتشار این گزارش به مکزیک گریخت.

رینیری، این گروه را در سال ۱۹۹۸ در شهر آلبانی در ایالت نیویورک آمریکا تأسیس کرد. هدف از این گروه، «جامعه‌ای است که بر اساس اصول انسان‌دوستانه به دنبال قدرت‌بخشی به مردم است.» این گروه، مدعی بود که به دنبال ساخت «دنیایی بهتر» است.

آن‌ها می‌گفتند که با بیش از ۱۶ هزار نفر کار کرده‌اند و در کشورهای، کانادا، ایالات متحده، مکزیک و آمریکای مرکزی فعال بوده‌اند. اما در واقع، رینری در بالای هرم قدرت بود و زن‌های عضو گروه را مثل برده‌های خود هدایت می‌کرد. بعضی از زن‌ها روی بدنشان حروف اول اسم و فامیل رهبر فرقه را حک می‌کردند. اعضای این گروه هر سال، یک هفته برای روز تولد او دور هم جمع می‌شدند و به او پول می‌پرداختند.

منبع: BBC

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.