خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دنیا به مادرانگی و زنانگی مریم (س) نیاز دارد

پاپ در هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده ماریانوم:

پاپ فرانسیس در دیدار با دانشجویان و کارکنان دانشکده الهیات «ماریوم» رم بر نقش مادرانگی و زنانگی مریم مقدس تأکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده الهیات ماریانوم رم با جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشکده دیدار کرد.

«ماریانوم» موسسه معتبر دانشگاهی در زمینه «مریم شناسی» است که از سوی خادمان مریم(س) اداره می شود و نشریه معروف «ماریانوم» در زمینه الهیات ماریان را منتشر می کند.

رهبر کاتولیک های جهان در جمع ۲۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید دانشکده ماریانوم اظهار کرد: حضرت مریم (س) الگوی زنان و مادران است. او معلم ایمان و زندگی است و الفبای زندگی انسانی و مسیحیت را به خوبی می آموزد.

پاپ فرانسیس با اشاره به شگفتی مادرانگی و زنانگی حضرت مریم (س) گفت: الیزابت به او لقب «مادر خدا» را داد. حضرت مسیح(ع) می خواهد که ما در زندگی با بهترین مادران همراه باشیم.

مادرانگی مریم خالق اتحاد و برادری است

رهبر کاتولیک های جهان گفت: بانوی ما به عنوان یک مادر می تواند بین کلیسا و جهان اتحاد و برادری بیشتری ایجاد کند؛ کلیسا به کشف دوباره قلب مادرانه او، که برای اتحاد می تپد نیاز دارد لیکن او هم به جهان ما برای اینکه دوباره خانه همه فرزندانش شود، نیاز دارد.

وی با استناد به آخرین بخشنامه خود، «فراتلی توتی» (Fratelli tutti)، گفت: بانوی ما می خواهد جهانی جدید متولد شود جهانی که همه ما خواهر و برادر هستیم و جایی برای همه کسانی که جامعه آنها را کنار می گذارد، وجود دارد (شماره ۲۷۸)


ما به «مادرشدن» نیاز داریم؛ کسانی که زندگی را با مهربانی می سازند چرا که فقط گذشت، مراقبت و همدلی انسان ها را در کنار یکدیگر نگه می دارد


از نظر پاپ، دنیای بدون مادر، آینده ای ندارد

پاپ با تأکید بر نقش مریم مقدس به عنوان یک مادر و یک زن گفت که کلیسا (به مثابه یک زن) از این دو ویژگی برخوردار است؛ مانند مریم مقدس.

رهبر کاتولیک های جهان تصریح کرد: دنیای بدون مادر، که فقط به منفعت طلبی اختصاص دارد، آینده ای نخواهد داشت و برعکس گاهی نابرابری ها و بی عدالتی ها را نیز افزایش می دهد و همانطور که مادران به فرزندان امید می دهند، مریم مقدس نیز به عنوان یک مادر، «در کنار هم بودن» را به ما می آموزد.

در این راستا پاپ فرانسیس، دانشکده مریم شناسی «ماریانوم» را مورد ستایش قرار داد که در آن سنت های الهی و معنوی مانند یک خانواده بزرگ کنار یکدیگر جمع شده اند که به گفتگوی بین المللی و مذهبی کمک بزرگی می کند.

مادرانگی مریم مقدس از ما یک ملت واحد می سازد

پاپ با اشاره به نقش زن بودن حضرت مریم (س) گفت: همانطور که مادر، کلیسا را به یک خانواده تبدیل می کند، زن نیز از ما یک ملت (اجتماع واحد) می سازد لذا تقوای ملت شخصیت بانوی ما را توصیف می کند.(همانگونه که رفتار شیعیان بیانگر سیره اهل بیت است).

به گفته رهبر کاتولیک های جهان شناخت مریم(س)، انسان را به پیروی از راه ایشان و ترویج آن ترغیب می کند.

پاپ فرانسیس مطرح کرد: ما در عصری زندگی می کنیم که به ویژگی های زمان «ماریان» واقف است؛ ویژگی هایی که  امروز نیز در زندگی ما جاری است بنابراین با مراجعه به قلب رمز و راز خود، می توان شگفتی های مریم(س) را به بهترین وجه کشف نمود.

وی به نقش زنان اشاره کرده و آن را برای کلیسا و جهان ضروری دانست. پاپ از اینکه بسیاری از زنان در شأن و منزلتی که شایسته آنان هست، قرار ندارند، ابراز تاسف نمود.

رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: مریم شناسی می تواند به فرهنگ جامعه کمک کند و از طریق زیبایی های که انسان سازی می کند چون شعر و هنر به جامعه امید دهد. ما می خواهیم زنان جایگاه های شایسته تری در کلیسا پیدا کنند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.