خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام ائمه جمعه شیعه و سنی اردبیل به مناسبت هفته وحدت

در روزگاری که قدرت مسلمان‌ها رو به افول رفته و دشمنان تاریخی اسلام و مسلمان‌ها فرصت‌های استثنائی برای انتقام از امت مرحومه پیدا کرده‌اند وحدت تنها راه برای استیصال دشمن و کشیدن دندان طمع او و برآوردن امت از حضیض ذلت است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه نمین، عنبران و هشجین به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت پیام مشترکی صادر کردند که به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»
و قال تعالی: «وَلَا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکِینَ مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ»
و قال تعالی: «أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ»
و قال تعالی حکایۀً عن الشیطان: «وَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ»
و قال تعالی: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شیَعًا»

یکی از اقدامات بسیار نورانی و پربرکت انقلاب اسلامی که ناشی از افکار آسمانی و ارزشمند حضرت امام است تأسیس هفته وحدت و دعوت امت به وحدت و اتحاد و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی و جلوگیری از خونریزی و تبدّل امت به آحاد متفرق است.

در روزگاری که قدرت مسلمان‌ها رو به افول رفته و دشمنان تاریخی اسلام و مسلمان‌ها فرصت‌های استثنائی برای انتقام از امت مرحومه پیدا کرده‌اند وحدت تنها راه برای استیصال دشمن و کشیدن دندان طمع او و برآوردن امت از حضیض ذلت است.

آنچه امروز به‌عنوان تطبیع (تطمیع) و عادی‌سازی روابط دولت‌های به‌ظاهر اسلامی با اسرائیل با دستور شیطان بزرگ اتفاق می‌افتد علاوه بر این‌که درد بسیار جانکاه و ذلت بسیار ویرانگر برای امت اسلامی است، پیام بسیار بزرگی برای امت دارد و آن این‌که اگر امت وحدت نداشته باشد مثل برف آب می شود، همچون خاک ذلیل می گردد، به سان برده‌ها به زنجیر کشیده می‌شود، مثل اسیران مسلوب الاراده و چون مجرمین سرافکنده خواهد ماند، خاک، هیبت، حاکمیت ملی، استقلال، و فرزندان خود را از دست خواهد داد و جز آه و حسرت به دست نخواهد آورد.

حالت اسف‌انگیز امروز امت مصداق بزرگ پیشگویی حضرت ختمی‌مرتبت است که فرمودند: «روزگاری می‌آید که امت‌ها بر سر امت من می‌ریزند هم چنان‌که گرسنه‌ها بر سر بشقاب غذا می‌ریزند.» (یُوشِکُ الاُمم تَداعی عَلَیْکُمْ تَداعِیَ الأکَلَهِ علی قَصْعَتِها) عقل و منطق قبل از شرع انور و شرع حنیف حکم می‌کند که در چنین حالتی وحدت اکسیر اعظم است و هرگونه ایجاد اختلاف و اهانت به رموز و بزرگان مذاهب گناهی است که نه بخششی برای آن ممکن است و نه گناهی بالاتر از آن متصوّر.

ما در حساس‌ترین برهه سرنوشت امت اسلامی از عقلای امت می‌خواهیم به شواذ طرفین و متطرفین و جُهّال مذاهب مخصوصا به وهابیت ناپاک و شیعه انگلیسی و متعصبین تاریک‌اندیش بی‌خبر از روح آیات کتاب آسمانی و سنت نبوی و سیره ائمه اطهار مجال تنفس و جولان ندهند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را که در باب ایجاد اختلاف توسط استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل، انگلیس مکار و آل سعود صورت گرفته خنثی و به هباء منثور تبدیل نمایند.

تصویر حقانیت یک مذهب قطعاً ملازم با اهانت و فحاشی و سبّ و ناسزا به بزرگان مذهب دیگر نیست جایی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در جنگ صفین با جمله نورانی «انّی أکره أن تکونوا سبّابین» از سب معاویه جلوگیری می‌کند و دستور می‌دهد به‌جای فحش و ناسزا مَساوی و اشتباهات او تذکر داده شود تکلیف شیعیان او کاملاً روشن است و هر کس از این دایره خارج شود باید برای خود اردویی غیر از اردوی امیرالمؤمنین جستجو کند.

استان اردبیل همیشه در باب وحدت پیش‌قدم و الگو بوده و یقین داریم که مثل همیشه الگو خواهد بود. در آستانه هفته وحدت به خاطر ویروس منحوس کرونا با اجتناب از تشکیل اجتماعات با حقیقت قرآن و روح آسمانی رسول خدا و ارواح علوی ائمه اطهار پیمان می‌بندیم که همیشه در دایره مصالح کلان امت اسلامی که در وحدت متجلی است حضورداشته باشیم.

به روح بلند حضرت امام و شهدا درود می‌فرستیم و خاضعانه بر دستان مبارک رهبر عظیم‌الشأن عالم اسلام حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای که خود از منادیان بزرگ وحدت اسلامی و خاری بزرگ در چشم اهل اختلاف است بوسه می‌زنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل
سید حسن عاملی

امام‌جمعه اهل سنت هشجین
حکمت الله رمضانی

امام‌جمعه اهل سنت عنبران
یاور مرادی

امام‌جمعه نمین
صفر یوسف زاده

امام‌جمعه هشجین
علی صفابخش

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.