خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا زن است یا مرد؟ | پاپ فرانسیس: همه باید فرمانبردار بانو کووید باشیم

پاپ فرانسیس در دیدار هفتگی خود با پیروان کلیسای کاتولیک در واتیکان از مردم خواست تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و فرمانبردار «بانو کووید» باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که پیش‌تر به خاطر نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله با پیروانش انتقاد شنیده بود، در دیدار با مردم با واتیکان باز هم ماسک بر چهره نداشت اما از فاصله‌ای و دور و به نسبت ایمن با آنها سخن گفت و پند و اندرزشان داد.

وی با ابراز تاسف از اینکه نمی‌تواند نزد مردم برود و از نزدیک با آنها گفتگو کند، افزود: «اگر پیش شما بیایم، گرد من جمع می‌شوید و آن‌گاه موارد ایمنی رعایت نمی‌شود. همه ما باید از این بانوی سرسخت که نامش کووید است، حساب ببریم و از او اطاعت کنیم. اوست که این روزها بسیار به همه آسیب می‌رساند.»

پاپ و دستیاران نزدیک و مترجمان روی صحنه در این جلسه ماسک نداشتند اما محافظان سوئیسی و عکاسان بین‌المللی با ماسک انجام وظیفه می‌کردند. هر چند کشیش‌ها و اسقف‌ها هم با نزدیک شدن به پاپ فرانسیس ماسک‌های خود را برمی‌داشتند.

به گزارش رویترز، دست‌کم ۱۳ نفر از نیروهای امنیتی فعال در واتیکان و یک نفر از مهمانان حاضر در مهمانخانه واتیکان که پاپ فرانسیس در آن محدوده ساکن است در روزهای اخیر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.