خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین مهم‌ترین پشتیبان انسان در بحران کروناست

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه:

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه تأکید کرد: بحران کرونا یکی از آزمایش‌های الهی برای بشریت است تا معلوم شود که آیا بشر قدرت عقل خود را برای رویارویی با مشکلات به کار می‌گیرد و راه خیر و نیکی را برمی‌گزیند و دین و باور پشتیبان محکم ما در این شرایط بحرانی است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ «راویل عین‌الدین»، رئیس اداره دینی مسلمانان  روسیه، در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس  وحدت اسلامی گفت: همه‌گیری کرونا بشر امروز را با چالش‌های مختلف علمی، سیاسی و ..درگیر کرده است؛ اما همه ما امروز به این درک رسیده‌ایم که مسئله اصلی کرونا اخلاقی است. رفتار ما در برابر آن چگونه است و چه ویژگی‌های انسانی ما دستخوش تغییر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بحران کرونا و به تبع آن تغییر رفتارهای بشریت در مقابله با آن نشان می‌دهد ما در برابر آزمون واقعی قرار داریم، گفت: رفتارهایمان همانند شاخصی برای ادامه راه زندگی است. ما به عنوان عضو جامعه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. آیا انسان امروز با این تغییرات گسترده در شرایط بحرانی می‌تواند عقل سلیم خود را حفظ کند، بخشنده باشد، صبر پیشه کند. اگر شرایط بحرانی نتوانسته باشد قدرت تصمیم گیری عاقلانه و اخلاقی ما را مختل کند، برعکس ما را برای محبت مصمم‌تر کرده، باید خوشحال باشیم. ما انسان‌هایی هستیم که هر لحظه اعتقاد راسخ داریم و از امید و رحمت خدا غافل نیستیم، زیرا دین و باور پشتیبان محکم ما در این شرایط بحرانی است.

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه افزود: سال ۲۰۲۰ سال همه‌گیری کرونا برای جهانیان است، اما این سال در روسیه به سالی تبدیل شد که مردم بیش از هر وقت دیگری به امور خیر پرداختند و کمک‌ غذایی و مالی به فقرا کردند و حتی داوطلبانه به پزشکان کمک‌ کردند. حال این سؤال پیش می‌آید که در ادامه زندگی چه خواهد شد؟ یادمان هست که وقتی سیاستمداران جهان مردم را در گوشه و کنار دنیا از فجایع و جهان جنگ سوم جهانی می‌ترساندند، آنها فراموش کرده بودند چه کسی دنیا را آفریده است و صاحب زمین‌ها و آسمان‌هاست. آنها فقط از برنامه‌های خود حرف می‌زدند، اما خداوند برای بشریت و زندگی انسان برنامه دارد. خداوند در کنار نزول رحمت و نعمتها برای کنترل نظم در جهان و در بین بشریت سختی‌هایی هم قرار داده است. لذا باید بدانیم که انسان در هر شرایطی در برابر پروردگار خویش مسئول است.

وی با بیان اینکه پرسش مطرح دیگر درباره چگونگی بازگشت به شیوه زندگی قبل کروناست، گفت: خداوند متعال توان حل مسائل  و فکر کردن را داده و انسان در برابر همه آزمون‌ها مختار است تا بین خیر و شر انتخاب کند. از همه مسلمانان می‌خواهیم که با امیدواری به آینده نگاه کنند و در برابر آزمایش‌های الهی قوی باشند، چراکه خداوند این صفات ارزشمند را به انسان به عنوان اشرف مخلوقات عنایت کرده است و این آزمایش‌ها را از کسانی می‌گیرد که قدرت انتخاب و عقل و حل مسائل و مشکلات را دارند.

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در پایان هم برای همه مسلمانان دعا کرد و گفت: از خداوند می‌خواهیم ایمان ما را تقویت کند. خداترسی را در ما از بین نبرد. برای ما و نزدیکان راه حق را باز کند. ما را در صراط مستقیم قرار دهد . همه عبادت‌ها و کارهای خیر ما را قبول کند. خطاها و گناه‌های ما را ببخشد و ما را از همه پلیدی‌ها و بدی‌ها حفظ کند و امت اسلام را در مسیر حق و حقیقت هدایت کند و همه امت اسلام و همه کشورها و مردم دنیا در صلح و آرامش باشند و رحمت خداوند شامل حال همه باشد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.