خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هتک حرمت پیامبر(ص) حاکی از سقوط دیپلماسی فرانسه است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌‎الملل گفت: مسائلی مانند هتک حرمت پیامبر(ص) حاکی از سقوط دیپلماسی فرانسه است. 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌‎الملل، امروز، ۱۰ آبان‌ماه، در ارتباطی ویدئویی در آیین ملی نکوداشت سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبریز اظهار کرد: مسائلی مانند هتک حرمت پیامبر(ص) حاکی از سقوط دیپلماسی فرانسه است. زمانی رؤسای جمهور فرانسه نقش بسیار مهم و متانتی داشتند، اما رئیس‌جمهور کنونی دنباله‌رو صهیونیست‌ها بوده و این اقدامات را برای خدمت به صهیونیست‌هایی که اشغالگرند و بسیاری از فتنه‌ها زیر سر آن‌هاست، انجام می‌دهد.

ولایتی، اضافه کرد: چنین رفتارهایی باعث شده است تا رئیس‌جمهور فرانسه به فردی منفور در جهان اسلام تبدیل شود و اگر به این رفتارها ادامه دهد، جهان اسلام فرانسه و رئیس‌جمهورش را سر جای خودش می‌نشاند. با این اظهارنظرها علیه بزرگان جز سبک کردن خودشان کاری انجام ندادند و مسلمانان مقابل این اهانت ایستاده و این شخص را که حدش را نمی‎داند سر جای خودش می‌نشانند.

وی با تأکید بر نقش آذربایجان‌شرقی در تاریخ ایران، اظهار کرد: سلسله صفوی از اردبیل و آذربایجان شروع شد و آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در تاریخ و بازتعریف ایران و تثبیت مرزهای کشور در طول تاریخ بسیار مهم کشورمان دارد. در طول تاریخ هیچ بخشی از ایران به اندازه‎ آذربایجان در معرض آسیب همسایه‌ها نبود. آذربایجان در زمان حمله مغول‌، عثمانی و حضور فرقه‌های دست‌نشانده مثل دموکرات نقش مهمی داشت و در انقلاب‎های مشروطه و انقلاب اسلامی ایران پرچم‎دار بود و در این میان علمای آذربایجان نقش مهمی داشتند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌‎الملل تصریح کرد: علمای آذربایجان مانند علامه طباطبایی نقش مهمی در پیشتازی آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در ترویج تشیع داشتند. ایشان تنها مرجع شیعه و اهل تسنن بودند که در زمان اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها اعلام جهاد کردند. آذربایجان‌شرقی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی داشت. شهید باکری و دیگر شهدای این خطه در دفاع از انقلاب و کشور در زمان جنگ تحمیلی نقش مهمی داشتند.

ولایتی با اشاره به درگیری‌های اخیر در جمهوری آذربایجان، گفت: امیدواریم هرچه زودتر فتنه‌ای را که فتنه‎گران بین‎المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کرده و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان شدند نابود شود. جمهوری اسلامی ایران قدرتمند ایستاده است تا این منطقه به دست صاحبان اصلی‌اش برگردد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌‎الملل تصریح کرد: امیدواریم با راه حلی سیاسی دست فتنه‌گران کوتاه شود و طرف‌ها به صلح برسند. راه حل اساسی این است که مناطق اشغال‌شده تخلیه و مردم آذربایجان به مرزهاشان مسلط شوند و ارمنستان هم باید در این باره تلاش کند. قره‌باغ مکانی برای همزیستی گرجی‌ها، ارمنی‎ها و آذری‎هاست و هویت مشترک و محوریت تشیع ما را به هم پیوند می‎دهد و این پیوند ابدی بوده و امیدواریم این جنگ تمام شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.