خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موافقت بالاترین مرجع مذهبی پاکستان با ساخت معبد هندوها

بالاترین مرجع مذهبی پاکستان موافقت خود را با ساخت یک معبد برای هندوها اعلام کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای علمای پاکستان که در امور مذهبی به دولت این کشور مشاوره می‌دهد و حق محدود قانونگذاری هم دارد با ساخت یک معبد برای اقلیت هند در پایتخت-اسلام‌آباد- موافقت کرده است. این شورا اعلام کرده اسلام با ساخت محل عبادت برای اقلیت‌های دینی مشکلی ندارد.

نماینده هندوها در پاکستان نیز ضمن تائید موافقت شورای علما با ساخت این معبد متذکر شده که دولت حق کمک مستقیم برای ساخت این معبد را ندارد. هم‌اینک هیچ معبدی برای سه هزار هندو که در اسلام آباد زندگی می‌کنند وجود ندارد. ساخت این معبد در اوایل تابستان متوقف شده بود چون عده‌ای تندرو تهدیده کرده بودند آن را تخریب کنند.

به گزارش شفقنا، برخی کارشناسان و ناظران معتقدند پاکستان تلاش می‌کند چهره متعادلی از خود در امور مذهبی نشان دهد و از آن بعنوان حربه‌ای برای فشار به هند استفاده کند. چند ماه پیش بود که دادگاه عالی هند به ساخت معبد به جای ویرانه مسجد بابری رای داد و مسلمانان هند نیز به آن تمکین کردند. از سوی دیگر هند فشار بی‌امانی به مسلمانان کشمیر وارد می‌کند که این موضوع مورد اعتراض مردم پاکستان است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.