خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سالن جشنواره ملبورن به کلیسای هیل سانگ فروخته شد

خرید یک ساختمان محبوب توسط کلیسای انجیلی، واکنش­ های شدیدی را به دنبال داشت؛ بسیاری از نوازندگان قول تحریم این سالن را دادند در حالی که سالن همچنان پذیرای اجراهای خارجی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از گاردین، مکان محبوب موسیقی ملبورن، سالن جشنواره فستیوال هال، توسط کلیسای انجیلی مسیحی هیل سانگ خریداری شد. این سالن میزبان مراسم مشهور جهانی از جمله بیتلز و فرانک سیناترا و اخیرا لورد و اد شیران بوده و بیش از سه سال است که به فروش گذاشته شده است.

«کشیش ارشد برایان هوستون» در یکی از مراسم های عبادت مجازی کلیسای هیل سانگ (یکشنبه) اظهار کرد: این مکان تحت یک نهاد تجاری جدید با عنوان «مکان­ اجتماعات»، خریداری شده است.

وی افزود: از اوایل سال ۲۰۱۹ شروع به گفتگو در خصوص این سالن کردیم و به لطف خدا توانستیم آن را بخریم. اکنون قرار است به پایگاه هیل سانگ ملبورن تبدیل شود.

معامله سالن ملبورن در تاریخ ۱۶ اکتبر انجام شده است و کلیسا این مکان را به مبلغ ۲۳،۳۷۵،۰۰۰ دلار خریداری کرده است.

در حالی که هوستون جزئیات زیادی را ارائه نداد، به نظر می ­رسد این مکان همچنان پذیرای اجرای خارجی نوازندگان و سایر هنرمندان خواهد بود و هیل سانگ به عنوان مستاجری خواهد بود که فقط هر یکشنبه مراسم ­های کلیسا در این مکان برگزار خواهد کرد.

این سالن که صحنه اصلی رویدادهای ملبورن بوده در سال ۱۹۱۵ ساخته شده است. این مکان در سال ۱۹۵۰ توسط آتش تخریب اما برای بازی ­های المپیک ۱۹۵۶ بازسازی شد. این سالن میزبان گروه راک بریتانیایی اوئیسیز (Oasis)، گروه موسیقی اسمیشینگ پامپکینز (Smashing Pumpkins) و گروه رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chilli Peppers) بوده است. این مکان همچنین سالنی مهم برای گروه ­های متال مانند اسلیر (Slayer) و فیث نو مور (Faith no more) بوده است.

هیل سانگ به خاطر راک اند رول مدرن در خصوص مسیحیت مشهور است و جوانان زیادی از جمله ستاره پاپ، جاستین بیبر، را به خود جلب کرده است. اما این سازمان در سال ­های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است.

این انتقادات به دلیل سو استفاده های جنسی از ۹ پسر توسط مقامات هوستون (با وجود اظهار نظرهایی که در مورد همجنسگرایان داشته اند) اتفاق افتاده است.

مالکیت جدید سالن ملبورن جشنواره باعث شده است تا برخی از نوازندگان این سالن را تحریم کنند، از جمله گروه متال امیتی افلیکشن «Amity Affliction».

هوستون در مورد واکنش­ های احتمالی گفت: همه نمی ­پسندند، من اکنون به شما خواهم گفت… اما من معتقدم خداوند آن را دوست دارد و من مطمئنا آن را دوست خواهم داشت و شما نیز به آن علاقه مند خواهید شد. پس خدا را شکر. پول دولتی که برای خرید سالن استفاده شده است، قبل از پاندمی کرونا به این امر اختصاص داده شده بود، از این رو این پول نمی ­توانست برای حمایت از اجتماعات کلیسا در دوران بحران کرونا مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هیل سانگ در حال برنامه ­ریزی برای بازسازی این ساختمان از جمله میزبانی اجتماعاتی مانند وزارت کودکان است.

در سال ۲۰۱۸ سرنوشت این استادیوم نسبتا کوچک به دلیل تلاش برای تکمیل شدن با میادین بزرگ، تهدید شد. در سال ۲۰۱۸ توسعه دهندگان پیشنهاد کردند که سالن را تخریب و با دو مجتمع آپارتمانی جایگزین کنند. با ثبت این بنا در فهرست میراث فرهنگی در همان سال، این امر لغو شد. از آن زمان مالک سابق استادیوم «PYT LTD» به دنبال فروش این مکان مهم بوده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.